Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg jobber som sykepleier på et sykehus, det ligger ca 45 min hjemmefra, mens sykehuset jeg skal på ultralyd ligger 1 time andre veien hjemmefra. Dersom jeg har jobb den dagen da jeg skal til ultralyd, får jeg da fri hele dagen, eller hvordan er regelen på det?
Happy H Skrevet 26. oktober 2007 #2 Skrevet 26. oktober 2007 Litt usikker..men du har rett på fri til undersøkelser i forbindelese med svangerskap.. kan hende du får fri reisetiden og tiden UL tar. sjekk m arbeidsplassen din,e nok ulik praksis på d der.
Athina' Skrevet 26. oktober 2007 #3 Skrevet 26. oktober 2007 Man kan ta en egenmeldingsdag på det, det gjorde jeg i allefall når jeg var på 3D. Men du jobber i kommunen/fylket så er det kanskje andre regler enn det private når det gjelder å ikke bruke egenmlddager men få fri med betaling. Vil tro at når du forklarer problemstilligen på jobb at du får fri med betaling, siden det ikke har noen hensikt å kun jobbe en liten stund når du bor så langt unna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå