aniskringle Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg har ei jente på 2 år som ikke drikker melk.. Må si jeg blir litt bekymra. Er det flere som har det slik?
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 26. oktober 2007 #2 Skrevet 26. oktober 2007 Ja, Lukas har vært sånn en stund.....Må prøve å lure i han melk, men hjelper ikke så mye....et par slurker om dagen vist eg er heldig....Noen ganger drikker han en kopp om dagen, men det er lenge mellom hverdag.... Prøver å gi han melkeprodukter istedenfor..... Blir oppgitt av å styre sånn...for han bør jo drikke melk! Tar imot tips!
frakk Skrevet 26. oktober 2007 #3 Skrevet 26. oktober 2007 Spiser hun andre melkeprodukter (yoghurt, brunost, kvitost, hvit saus, grøt....) så er det ikke noe problem i følge min helsesøster. Jeg har ett barn som elsker melk, og ett som hater det. Hun drikker kanskje 2 dl ren melk i løpet av en uke. Men hun spiser mye andre melkeprodukter. Jeg tok dette opp med helsesøster på 2 års kontrollen, og hun sa at dette var helt ok. Hun fikk nok melk i seg på andre måter. Hvis man tenker litt på det, så er det ikke så veldig mange land der det er vanlig å drikke de mengdene med melk som det er i Norge. Og det blir da mennesker av de barna også...?
meg & to små vampyrer Skrevet 26. oktober 2007 #4 Skrevet 26. oktober 2007 Vi drikker ikke søtmelk selv, men gir guttungen surmelk/kulurmelk. Så lenge de får i seg kilder til kalsium, som ost, yoghurt osv, så går det bra.
blond og blid straks fødeklar Skrevet 26. oktober 2007 #5 Skrevet 26. oktober 2007 Jenta mi drikker heller ikke melk, og ikke liker hun yoghurt heller. Hun får derfor calcium tyggetabletter (animal parade). Selv om hun spiser ost o.l får hun de for å få i seg nok kalsium.
pustpes Skrevet 26. oktober 2007 #6 Skrevet 26. oktober 2007 Etter amminga var han dritlei melk laaang tid, begynte med melk igjen etter ca 1 år, nærmet seg 2 da. Prøvd med O`boy?? Er jo ikke så farlig om hu ikke drikker melk da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå