Gå til innhold

Samme syte hvert år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå tenker jeg på de som syter og bærer seg for at julemarsipanen og andre ting som har med julen å gjøre kommer i butikkehylllene tidlig i oktober.

Hva er vitsen med å syte og klage på dette? Forstår ikke folk at der er etterspørsel for dette,at noen kjøper dette nå,hvis ikke så hadde jo ikke butikkene tatt å satt i hyllene,De bruker ikke plass på ting som ikke blir solg.

Selv går kjøper jeg ikke julegodteri før advent,eller andre ting som har med jul å gjøre,men jeg lar nå de som ønsker det få lov til å kjøpe det for meg. De kan gjerne selge julesnop hver eneste dag i hele året for meg.

Er det noen som kan forklare hvorfor det er så farlig med å selge juleting nå???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Marsipanen smaker best fersk og så varer julefølelsen litt lenger;-) Koser meg jeg:-)

Skrevet

Jeg mister litt av julefølelsen jeg, når de begynner med julebrus og julegodis i oktober. Sånn er det bare. Men jeg har spist en marsipanpølse da.. *shame on me*

Skrevet

Gjør ikke meg noe at julemarsipanen er her nå. Da har jo folk et valg. Kjøp nå eller vent....

Samma det vel...

Skrevet

Man er jo dritlei marsipan, julebrus, glitter og fjas når jula begynner. Det er ikke lenger noe spesielt med marsipan.

Skrevet

Jeg syns ikke det er så farlig. Julemarsipan i kiosken gir meg ikke den O'store julestemningen. Det er mer det å pynte hjemme som gir følelsen av jul.

Skrevet

Og man kan jo vente til advent med å kjøpe...

Skrevet

Jeg driter i når butikkene bgynner å selge juleting. Lar meg ikke styre av hva butikkene gjør i forhold til min julestemning. Dersom det svekker julestemningen, lar jefg bare være å kjøpe det.

Skrevet

Man kan helt sikkert vente til desember. Men det er liksom ikke noe spesielt når det har vært i butikkene i flere måneder uansett.

Sånn sett ser jeg ikke på julemarsipan som noe som har med jul å gjøre, heller et høstfenomen.

Skrevet

Jeg blir kjempelykkelig når jeg ser julemarsipanen i butikken jeg:)

Og ungene også.Det er fordi at da er det ikke så lenge til vi skal pynte til jul.Her i huset begynner vi full pynting første helgen i desember.(har pyntet siste helg i november og vi hehe....

Jada,så feil og galt.Men serist så synes jeg det er skikkelig tull og slit og dra frem all julepynt og styre noe voldsomt for bare en uke.Så da begynner vi heller tidlig og koser oss masse i laaaang tid.

Så er vi veeeeeldig glad i jula da:)Men når romjula kommer så kaster jeg fort ut juletre og andre ting da.

Juletre blir vel og merke ikke pyntet før lille julaften:)

Skrevet

Jeg kan ikke helt forstå at en skal få så veldig julestemming og det ligger noen julesnop i hyllene,men noen gjør jo det og det er jo greit nok,vi er alle forskjellige,men plager det enn så mye at en må bruke masse energi på å klage hvert eneste år. Så lenge en god del kjøper det,kommer ikke handelstanden til å stoppe med å selge det.

Selv er jeg også veldig glad i julen og jeg gleder meg til advent og jul. I år har jeg en liten på et år og det gjør nok at jeg gleder meg ekstra mye. I tillegg så skal jeg ha julekvelden hjemme.

Jeg pynter til jul,lørdagen før 1. søndag i advent. 1. søndag i advent begynner tradisjonene for meg. Da koser vi oss med en skikkelig frokost. Har julepølse med masse godt tilbehør til middag,går og ser på tenning av julegrana, går hjem og har en god kopp kaffe og julekaker og ser muppeten en julefortelling.

Som mamma-til 4 sier,så pynter ikke vi heller juletreet før lillejuleaften.

Her tar vi ned julestasen litt utpå nyåret. Har ikke noe spesiell dag jeg gjør det på,men når vi er kommet en uke ut på den nye året,bør jeg i alle fall tenke på å få det fjernet,selv om vi har 20 dag jul,så holder ikke julepynte så lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...