Tingelingelate med to tomater Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 Fikk melding fra sjefen min nå som spurte om jeg kunne jobbe i ettermiddag og hun vet jo at jeg er ferdig med permisjonen min om 3 uker. Er det lov å jobbe av og til under permisjonen?
It's all about me Skrevet 26. oktober 2007 #2 Skrevet 26. oktober 2007 Det er lov å jobbe ja, men da må du si ifra til NAV så de trekker deg tilsvarende i perm-penger. For å motta både lønn fra arbeidsgiver og perm-penger er ikke lov.
Tingelingelate med to tomater Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. oktober 2007 Akkurat ja, det var jeg ikke klar over. Men nå vet jeg det:-) Takker:-)
2blånisser Skrevet 26. oktober 2007 #4 Skrevet 26. oktober 2007 Gidder du å jobbe da når de trekker deg på nav??? Permisjon har man jo for barnas skyld, kos deg nå heller hjemme med babyen de tre siste ukene i permisjonen;))
mammamamut Skrevet 26. oktober 2007 #5 Skrevet 26. oktober 2007 Min arb.giver spurte om et samme noen uker før min perm gikk over. Jeg sa NEI!!! Permen min var hellig!!
Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #6 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg gjorde det og arb.giver skrev ut avspasering og plusset på en del timer i avspasering som takk for hjelpen i en travel uke. Plusset timene på permisjonen og fikk lenger sommer. Var snakk om en og en halv uke .
Kamomille Skrevet 26. oktober 2007 #7 Skrevet 26. oktober 2007 Du ahr lov å jobbe ja. og NAV trekker IKKE i permisjonepengene. men dersom du jobber, vil du gå over på graderte foreldrepenger. Dvs at du får foeldrepenger fro den tiden du ikke jobbre. Jobber du f.eks 40% får du 60% foreldrepenger. Permisjonetiden din vil da bli froelnget med det du jobber. Jobber du 2 dager i uke i 3 uker, vil permisjonen din kunne bli 6 dager lenger. Du trenger ikke å ta ut disse ekstra dagene i sammenheng med den permisjonen du allerede har. Du kan ta de ut helt fra til barnet er 3 år. På den måten kan du få ekstra ferie, ekstra dager i forbindelse med planleggingsdager, sykdom etc!
Tingelingelate med to tomater Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 26. oktober 2007 I utgangspunktet har jeg ikke lyst overhodet til å jobbe. Spes ikke der jeg har jobbet tidligere pga min hjemmesitasjon og jobbsituasjon. Men det er en helt annen sak. Hadde ikke dårlig samvittighet å si at jeg ikke kunne jobbe idag nei:-) Men så ringte det fra noen som jeg har søkt jobb hos:-) Og da må jeg jo stille opp da jeg håper jeg får meg ny jobb. Spurte om jeg kunne jobbe onsdag i neste uke og jeg sa ja. RIngte til NAV og spurte om hvordan det da skal gjøres:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå