mamma tiL 1stor+2små Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 Nå tenker jeg på de som syter og bærer seg for at julemarsipanen og andre ting som har med julen å gjøre kommer i butikkehylllene tidlig i oktober. Hva er vitsen med å syte og klage på dette? Forstår ikke folk at der er etterspørsel for dette,at noen kjøper dette nå,hvis ikke så hadde jo ikke butikkene tatt å satt i hyllene,De bruker ikke plass på ting som ikke blir solg. Selv går kjøper jeg ikke julegodteri før advent,eller andre ting som har med jul å gjøre,men jeg lar nå de som ønsker det få lov til å kjøpe det for meg. De kan gjerne selge julesnop hver eneste dag i hele året for meg. Er det noen som kan forklare hvorfor det er så farlig med å selge juleting nå???
Mamsen og lillegutt Skrevet 26. oktober 2007 #2 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg for min del syns det ødelegger litt av julen,når den "begynner" i oktober... sjarmen blir litt borte når man går i 3 mnd å ser på juleting i butikken. Man blir lei. Hvis du skjønner?
manonym Skrevet 26. oktober 2007 #3 Skrevet 26. oktober 2007 Enig med Mamsen og lillegutt! Ødelegger mye av sjarmen, men har nok allerede smaks på både julebrus og kakemenn for det om=) Men hvorfor gidde å bruke tiden sin på å irritere seg over de som irriterer seg over (...) slike ting?
Mamsen og lillegutt Skrevet 26. oktober 2007 #4 Skrevet 26. oktober 2007 jeg har også "syndet" med å kjøpe LERUM julebrus. Med en gang julen er over begynner de å selge påskesnop.... Syns året er bare jul og påske. Har kanskje 1-2mnd om sommeren der det ikke er noe "tema" på snopet i butikken.
Yrha Skrevet 26. oktober 2007 #5 Skrevet 26. oktober 2007 Hehe, det er jo iNGEN vits å syte nei Vi lever i et forbrukersamfunn, og der etterspørselen er, vil tilbudet dukke opp. Jeg går glatt forbi alt som har med jul å gjøre før desember. Det er verre tilstander i England og USA...
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2007 #6 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg jobber i denne bransjen og grunnen til at jula starter så tidlig er rett og slett enorm lønnsomhet. Disse sesong produktene er gjerne overpriset, et eksempel er seigmenn og bamsemums, de er jo i handelen hele året, men når det er juledekor på posene, ja da settes prisene litt opp og vips så tjener nidar og freia millioner. Selv om sesongen starter tidlig har det vist deg at forbruker uansett kjøper like mye til jul så da er det klart handelsnæringen benytter seg av det. I tillegg plasseres gjerne disse varene ved kasaområdet så kundene handler rett og slett på autopilot.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå