Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg har begynt å lure på om babyen min kjeder seg på gulvet når han leker for seg selv. Han har lenge vært flink til å ligge alene og leke, men nå er visst ikke babygymmen like spennende lenger og lekene jeg legger frem gidder han ikke drive med så lenge. Han virker som han blir utålmodig for han roper på mamma'n sin hvis jeg går ut av rommet. Han er 5 mnd. Bør jeg kanskje kjøpe noen nye leker? Hva gjør deres babyer? Hva slags leker har dere?
manonym Skrevet 26. oktober 2007 #2 Skrevet 26. oktober 2007 Gutten min hadde en slik periode, nå i ettertid så tror jeg rett og slett det var fordi han ikke kom seg noen sted. Etter en stund lærte han seg å åle seg, så da ble han helt annerledes! Men merker han er lei lekene her også, så prøver å gi han litt andre ting. En brusflaske, sleiv/visp eller andre ufarlige kjøkkenredskaper, et blad osv osv. Ofte de "utradisjonelle" leke som er gøyest, spesielt fjernkontroller!!!=)
Divinity Skrevet 26. oktober 2007 #3 Skrevet 26. oktober 2007 favorittlekene til min baby på 5mnd er; Knitrebok, et speil m/bok på (fått fra go'boken), en gammel fjernkontroll og en koseklut (kjøpt på barnas hus).
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2007 #4 Skrevet 26. oktober 2007 Det er i denne perioden man skal være forsiktig med å underholde barnet for mye. Det skal mye til for at en baby kjeder seg. Nå er det å studere en gjenstand og høre etter lyder like spennende - og det må jo babyen få lov til. Om vi foreldre lar barnet få utvikle seg på denne måten også tror jeg at vi får mye igjen for det senere. Barn må jo lære å leke alene også. Alene betyr ikke alltid kjedelig, men like gjerne utvilkling av selvstendighet og fantasi. Men selvsagt får jo foreldre lov til å leke de også - men alt med måte mener jeg. Gutten min på 6mnd liker veldig godt krabbespeilet sitt. Det lager lyd og lyser - og så er det jo en flott kar der inni som alltid smiler til ham. Han er også glad i trommen sin. Den lager jo lyd når man slår på den og han kan bli veldig så ivrig. Det er en elektrisk tromme. Har lagt merke til at han synst store ting er mer spennende enn små leker. Er vel ikke lenge til det blir oppdagelsesferd rundt i huset heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå