maibaby-Ingrid2008 Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 Noen med erfaring fra det? Når startet dere med det, og hadde dere gått på yoga før graviditeten? Har litt lyst til å begynne på det selv, men har bare vært på det noen få ganger for lenge siden. Lurer også på om noen vet hvor det er tilbud i Drammen.
Mamman til 2 Skrevet 26. oktober 2007 #2 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg bor rett utenfor drammen og tenkte å begynne på asker yoga. Der har de t.o.m en time hvor du har med mannen og snakker om fødselen og greier. Virker veldig bra. Har termin i mars og tenker jeg begynner der snart. Kunne godt begynt før, har bare ikke kommet så langt
frkG Skrevet 26. oktober 2007 #3 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg går på dynamisk gravideyoga og kan sterkt anbefale det. Der jeg går, på osloyoga har de også kurs i aktiv fødsel, der mannen er med, og man lærer pust og trykketeknikk. Jordmoren min fortalte at de som har gjort yoga under svangerskapet ofte får lettere fødsler fordi de har lært og kan både pusteteknikker og avslapningsøvelser. Dessuten er det godt og spesielt å være i et rom fylt med gravide mager i mye bevegelser. Man kan begynne med gravideyoga i 2.trimester, jeg begynte da jeg var i uke 13 og vil fortsette til så nært fødselen jeg kan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå