Gå til innhold

Hjelp - barn og oppkast...

Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 2,5 har nå nettopp kastet opp for første gang, hun har sannsynligvis feber (har ødelagt termometer, men i går var hun kokvarm og jeg målte til nærmere 39 uten å få fullført målingen, er fortsatt varm i dag men ikke like ille som i går), skjelvinger (frost/feber-rier?), vil ikke spise men er flink til å drikke. Kastet nå opp utrolige mengder, mest vann/juice men med appelsin fra i går. Hva gjør jeg nå? Febernedsettende, mat (spør etter yoghurt, antar at alt er ok bare hun spiser?), og ikke minst, hva er mest effektiv for å fjerne oppkast fra sofaen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har hun feber er det viktigste å få i henne væske..om hun ikke har matlyst så ikke gi henne noe,tenk så ekkelt da,å spise når man er kvalm...:SS

men om hun vil ha yoghurt syns jeg du skal gi henne det..:)

masse god bedring til henne..:)

Skrevet

TUsen takk for svar :o)

Har vært veldig heldig å unnslippe de fleste "sykdommer" så blir jo helt fjern når noe først skjer...

Ville ikke ha yoghurt likevel, men veldig begeistret for Mummi-kjeks, så da får det være kosten i dag...

Noen med tips om hvordan få vekk flekker og lukt fra sofaen med det samme? Tekstilsofa...

Skrevet

ja gi henne kjeks du,jeg fikk alltid kjeks da jeg var kvalm...:)

det med sofaen vet jeg ikke..:(

Skrevet

dytter litt,min lille på 2,5 er å blitt spysyk

Skrevet

Stakkars liten, går igjennom det samme selv nå, det er virkelig ille!!! ;o(

Gi henne masse drikke, gjerne med sukker i og salt, kjeks høres også bra ut hvis hun vil ha noe å spise, lett kost.

Vi kjøpte en gang sånn flekkefjerner på møbelbutikk etter oppkast, men brukte det rimelig fort etter hun hadde spydd i sofaen. Be mannen din å komme hjem med noe kanskje?

God bedring! :o)

Skrevet

Bare for å klargjøre, ikke gi masse drikke på en gang, gi litt og litt i slengen, små slurker hvert 15. minutt f.eks. Ellers kommer det ofte opp igjen. :o)

Skrevet

Lurt å ike gi henne for mye drikke av gangen (som JoMamsen sier). ellers så vil det bare komme opp igjen. Juice er hardt for maven når man har mavevirus, men du blander det vel ut med vann sier du skriver juice/vann.

Mariekjeks er tingen, det suger opp væske. Samt blåbærsaft. Jeg gir også ungene doven cola (ikke light).

Saltstenger eller kjeks med salt i er bra. Jeg har også gitt potetgull til ungene når de har vært kvalme (kun vanlig type). Eller sånne gullfisker.

Dekker til sofaen med tisselaken, også teppene på gulvet. Bøtta i næheten og masse kluter.

Tvillingene mine har vært spysyke samtidig noen ganger og da det rimlig hektisk her :-)

Skrevet

Salt kjeks/chips er bra. Også kan du blande eplejuice og Farris 50/50. Men, husk å riste ut kullsyren først.

Ikke stress med maten. Den er ikke viktig.

God bedring :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...