LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 Blir rene føljetongen her om venninna mi. Hun lurte, noen som har blitt igangsatt før termin? Har det god virkning, er det værre en vanlig fødsel? Hun har 13 dager igjen, og de på sykestua her mente hun burde settes i gang pga psykisk belastning(ble enke i sommer +++). Gått med masrier en uke, 2 cm åpning, 2 min mellom riene i et døgn, men i natt stoppa det litt opp, men fortsatt rier og mye kynnere. Fødselen ble stanset en gang i begynnelsen av sept.
Inga Bling Skrevet 26. oktober 2007 #2 Skrevet 26. oktober 2007 Ble satt i gang to uker før termin pga vekstavvik med nr 2. Helt greit. Men jeg slapp intravenøs behandling, vet at de som får dette ofte synes fødeslen blir hard.
MorT-3gutter Skrevet 26. oktober 2007 #3 Skrevet 26. oktober 2007 Ble satt i gang en uke før terming pga stooooor baby og psyksik/fysisk belastning. Fikk 2 runder med vaginal piller. Ble styrtfødsel som tok 2,5 time. Synes fødselen var mye værre en de to andre, men var mye bedre form etterpå. Ikke så fysisk sliten som med de første. Men, fødselen var værre. Kroppen og hodet hang ikke med i det hele tatt.
Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #4 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg ble satt i gang. Vannet ble tatt først og deretter var det rett på med riestimulerende intravenøst.. noe jeg ikke syntes jeg trengte selv.. og det viste seg å være riktig. Riene mine var megasterke fra før, så kan tenke deg åssen det ble. Men var fantastisk! Fikk epidural etter 7 timer for å senke blodtrykket og fordi smertene var utholdelige. Be om epidural!!! Jeg fins ikke redd for å føde igjen.. Og det med så streke rier at det var jordmora som foreslo epiduralen..hehe;) Masse lykke til!!
Mille** Skrevet 26. oktober 2007 #5 Skrevet 26. oktober 2007 Jepp, 12 dager før termin, ikke moden i det hele tatt, hele greia tok 30 laaaange timer fra første rie, hadde vel 2 minutter mellom riene på det meste, men store deler av tiden ingen pauser. Huff.... Men når hun er åpen allerede så vil det sikkert gå fortere, jeg ble satt igang med nr 2 også, hadde 3 cm åpning og ungen var ute etter 5 timer med så og si konstante rier. ;o( Jeg har mao. bare hatt igangsatte fødsler, men hører at det skal være verre enn en naturlig starta fødsel....Det var rimelig jævlig kan du jo si...eller kanskje du ikke skal si det til venninna di. ;o) Stakkars henne, høres ut som hun har hatt det tøft den siste tiden....Ønsker henne lykke til!
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 26. oktober 2007 Takk for svar! Hun er så redd for at det skal gå laaang tid, men siden hun er moden og vel så det så blir det vel heller styrtfødsel om det ikke får gå sin naturlige gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå