Gå til innhold

Litt flaut spørsml, men base til bilsete? Hvorfor det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på snart 2,5 år, og venter et nytt barn i mars... Holder på å se på sete til gullet som kommer, vi leide kun til junior, det skal vi ikke nå... Ser det er mange som kjøper sete m/base, hvorfor det? Sitter setet bedre i bilen, eller er det for andre formål?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg tenker mest på ang base, er at man kan enklere ta setet inn og ut av bilen... Og jeg skal ha maxi cosi sitt, for jeg har quinny freestyle vogn, hvor setet passer. Greit om babyen sover når man skal en kjapp tur innom butikken bare. :) Så slipper man å vekke den.

Skrevet

Jeg skal ha et med base nå til nestemann. Kjøpte et nytt BeSafe izi sleep til Lucas men syntes det var en ulempe å måtte feste sikkehetsbelte rundt hele setet hver gang man skal ha det inn og ut....og selve setet var tungt! Nå vil jeg også ha et Maxi cosi med base:) Ps: Vi lånte et sete med base til førstemann og de 4 første mnd med Lucas og det var supert;)

Skrevet

Noen tester sier at setene er noe sikrere når de er festet med isofix base. Nå skriver ikke HI noe om de har slike fester i bilen og basene kan vel også festes med enten belte eller isofix.

Vi kjøpte maxi cosi med isofix base nå, bare å klikke det inn. Så det gjør det mye enklere og sjansen for feilmontering er mye mindre. Det kommer opp enten et rødt eller grønt merke om man setter det feil/riktig. Da kan jeg bare feste junior i setet inne og bare smekke det inn i den varme bilen :)

Så får vår del ble det base delvis pga sikkerhet og delvis pga enkelt og lettvint. Dog sikkerhet kommer alltid foran da :)

Skrevet

Med for eksempel Isofixbase festes setet til selve rammen i bilen ( de fleste nyere bilmodeller har sånne fester), og det skal være sikrere å feste setet på den måten enn med bare belte.

Vi lånte et sete som måtte festes med belte sist gang, men denne gangen har vi investert i et sete med Isofixbase.

Dessuten er det mye enklere å ta babyen inn og ut av bilen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...