Gå til innhold

Hun har sovet HELE natten fram til for en mnd tid siden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er nå 7 mnd og rundt 6 mnd, begynte hun å våkne på natten (det har hun ikke gjort siden hun var 4 uker).

Noen ganger holder det med smokken, men jeg må amme henne 1-2 ganger hver natt. Blir gal!! Det skal jo ikke gå denne veien??!!

Hvorfor trenger hun plutselig mat på natten igjen, når hun ikke har gjort det siden hun var 4 uker?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hun trenger kanskje litt mer mat?

Skrevet

På natten??

På dagen får hun grøt 2 ganger, middag, frukt og noen biter brødskive og mm og vann da :-)

Skrevet

Gi henne litt mere mat på dagtid kanskje? så prøve å slutte å gi henne nattmat. Kan hend at hun vil ha oppmerksomhet og kos om natta?

Skrevet

Skal jeg gi henne kos og oppmerksomhet om natten?

Skrevet

litt fort på lagre knappen her...... at hun våkner av "vane" og vil ha kos om natta og ikke mat. Skal ikke trenge nattmåltid når hun er så gammel.

Skrevet

Bare lurer på hvor hun fant den vanen......hehe. Hun har jo som sagt sovet SÅ bra før!

Skrevet

nei, tenkte på på dagtid, men det ser jo ut som om hun får masse mat. Kanskje det er som hun under skriver, at hun er oppmerksomhets- og kosesyk? Slitsomt er det iallefall! Får håpe det går seg til for dere snart... Lykke til:o)

Skrevet

huff ble litt knotete skrevet dette. Mente ikke at du skal gi kos å sånn om natta nei.. men kan være at babyen har blitt vant til det når hun begynte å spise om natta igjen. Slik at den våkner opp av vane og for kosen sin del.

Skrevet

Ja, det er nok sånn. Tror nemlig det var mens hun var forkjølet at hun begynte å våkne (da er det jo greit) også har hun bare fortsatt med det.

Men skal jeg bare la henne ligge og sutre (går over til grin etterhvert)?

Skrevet

Så lenge ho berre sutrer har ho det ikkje fælt. Natt er natt. 7 mnd gammal treng ho ikkje mat om natta.Stå på!

Skrevet

Ikke uvanlig dette. Hun er inne i en periode der mye skjer utviklingsmessig og det er da helt normalt at de begynner å våkne igjen. Men du bør absolutt IKKE gi henne pupp - da etablerer du et nytt mønster og gjør deg selv en bjørnetjeneste. Gi henne smokken eller la henne klage/gråte og i løpet av et par-tre netter uten service bør det gi seg igjen.

Det kan selvsagt også være tenner....? Men uansett skal hun ikke ha mat på natten nå.

Skrevet

Takk :-)

ER bare så lett å ty til den puppen, men jeg skjønner at jeg gjør mag selv en bjørnetjeneste. Jeg er ikke akkurat i superhumør på natten, så da er det lett at hun dumper ned i vår seng for noen slurker mm........

Men, skal klare dette :-)

Skrevet

Oppdatering:

Hun fikk ikke pupp i natt!!! Våknet når vi la oss og skrek en halvtime (av og på), fikk kun smokken. Våknet 3 ganger til på natten, sutret, fikk smokken og sovnet. Håper det går seg til nå altså :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...