Gå til innhold

Er det normalt å overlate sjuke barn til besteforeldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Berre blei så paff i dag da ei eg kjenner fortalte at bestemora var heime hjå dei fordi ungen hennar var sjuk, mens ho var på jobb. Ungen hadde høg feber og krupphoste.

Er det normalt?

Er det vanleg å sette jobben forran barna?

Blei heilt paff eg, for meg er det totalt uaktuelt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke det var ille i det hele tatt.

Poenget er vel at barnet må være hjemme fra barnehage/dagmamma, og en mormor er vel omtrent den tryggeste omsorgspersonen barnet kan ha.

Skrevet

snuppa her hadde nok hatt det veldig godt med mormor, og ho hadde nok fått den beste pleie mulig.

Men eg sjølv hadde ikkje klart å vere på jobb medan snuppa låg sjuk heime, det hadde gjort vondt innvendig....

Skrevet

Så lenge besteforeldrene kunne være hjemme med de så ser jeg da jaggu ikke noe galt med det?!!!

Skrevet

I fjor høst når jeg gikk på skole hendte det at mamma passet lillegutt hvis han var syk. Men da hadde hun redusert stilling og noen dager fri i uka. Ser ikke problemet...

Skrevet

Da jeg var liten hendte det at jeg spurte omm aa faa vaere hos mormor hvis jeg var syk :)

Syns det var helt topp !

Skrevet

jeg er student, så det begrenser seg faktisk veldig hvor mye jeg kan være borte.. nå er jeg ute i praksis og er jeg borte mer enn 3 dager får jeg ikke vurdering.. og pappan har en veldig slitsom jobb som han nesten ikke kan være borte fra..

så her er vi nesten nødt til at gullet er hos besteforeldrene, men hun har det like bra selv om jeg synes det er veldig trist at jeg ikke kan være hjemme når hun er syk

Skrevet

Vi gjorde det sånn da jeg begynte i ny jobb og Tobias var syk en ukes tid - da var mamma hjemme med ham. Veldig greit å ha en mamma i nærheten som har mulighet til sånt - ser ikke noe problem med det i det hele tatt, men det kommer an på hvordan syk han er - hadde han vært skikkelig syk med oppkast el hadde jeg nok vært hjemme selv(evt pappaen). Tobias koste seg her hjemme med mormor han, og han var slapp og sov stort sett hele dagen likevel. Er jo greit å slippe å bruke opp alle ti dagene sine første mnd i jobb da...med små i bhg blir det nok bruk for dem likevel;o/

Skrevet

Herregud, er det også galt nå da?

Lenge leve galskapen..

Skrevet

Ser ikke problemet om man klarer å la andre passe barnet når h*n er syk..

Jeg har ingen problemer med å la besteforeldre eller andre i familien passe junior, men om han er syk så vil jeg gjøre ALT for å kunne være hjemme med han selv..

Skrevet

Lillewirre kunne vore hjå mormora si utan problem om ho hadde vore sjuk. Eg stolar på mi mor, og dottera mi er trygg hjå hennar.

..prøvde meg på nynorsk, men kjenner det er leeenge siden sist.. rett eventuelle feil;o)

Skrevet

Om det er normalt? Ja, det er det vel. Kan ikke kalle det unormalt i hvert fall. Jeg er temmelig sikker på at det er vanlig også og skjønner ikke at det er et problem. Ikke er det rimelig å si at foreldrene da setter jobben foran barna. Hvis jeg hadde tenkt at barna mine led nød når de er sammen med mormor når jeg går på jobb og de er syke, da hadde jeg satt jobben foran barna. Jeg vet imidlertid at de stortrives med mormor, hun er ikke i jobb og pappa'n og jeg får gjort de tingene det er vanskelig å utsette. Det er ikke bra verken for dem eller for oss når oppgavene hoper seg opp og må gjøres hjemme.

Skrevet

ser ikke problemet i det nei...barn er syke og det er ikke alltid man kan være hjemme selv med barnet og jeg skjønnerikke hva som er galt medat bestemor passer barnet.

Skrevet

Nei nei nei, meinte ikkje at det var galt at barnet var med besteforeldre når det var sjukt. Bestemora er ei super bestemor, blir no meir meddulla av henne ;)

Men det er den ansvarsfølelsen eg kjenner på. At eg har ansvar for mine barn. Derfor så er det mitt ansvar å ta seg av det når det er sjukt og ikkje lempe det over på besteforeldre.

Var derfor eg vart litt paff. Ikkje fordi eg meiner barna ikkje har det bra hjå besteforeldre.

Skrevet

Det ser jeg ikke noe galt i. Jeg prøver alltid å være hjemme med gutten vår de dagene han er dåligst. Men 10 dager borte fra jobben iløpet av ett år går fort. Og pappan Driver eget firma og kan ikke ta seg så mye fri. Og han elsker farmora si over alt på jord. Ofte kommer hun hit til oss hvis hun skal passe han. Det viktigste er jo at han er hjemme og har noen som tar seg av han. Som han kjenner godt. Det hender faktisk at det er dager hvor det ikke er så lett å ta fri fra jobben. Hadde selvfølgelig gjordt det hvis det ikke var noen annen mulighet.

Skrevet

sånn ja...nei jeg vet egentlig ikke,vanskelig å svare på syns jeg siden jeg ikke har vert i situasjonen..

men avogtil må man jo på jobb og man har ikke noe valg...

Skrevet

Så det er ikke bra for besteforeldrene, er det det du mener? Her hadde nok mamma hatt mot til å si nei hvis hun ikke orket...he he...men hun liker å være sammen med barnebarnet sitt og hun liker å hjelpe hvis hun kan - så det er ikke noe problem;o) Men, som jeg skrev over, så hadde jeg nok vært hjemme med ham om han hadde vært veldig syk med for eks oppkast - det hadde jeg ikke hatt "samvittighet" til å overlate til andre...enn pappaen;o)

Skrevet

Jeg hadde følt meg 100 % trygg med å overlate syke unger til mormoren..

hun har hatt dem før og når dem er syke...

Skrevet

Ja det har vi gjort flere ganger, hvorfor er det så ille?

Det handler jo ikke om å sette jobben foran barna! Min jente synes hvertfall det er mye morsommere med mormor enn med meg, selv om hun er syk. Det er jo også begrenset med sykedager. For oss er det kjempebra med hjelp, hvis mannen har brukt opp sykedagene eller har et veldig viktig prosjekt med kort frist og jeg har obligatoriske forelesninger/prosjekter på skolen.

Skrevet

Vet ikke om det er vanlig, men det hadde gått hlet fint her ja.

Skulle kanskje vært noe spesielt på jobb hvis jeg ikke kunne være hjemme, men da hadde mormor og morfar vært fullgode sykepassere:-)))

Skrevet

Tror det beste stedet å være syk er hos besteforeldre jeg : )

Bestemor passet oss da vi var syke som små. Hun gikk jo hjemme uansett og vi syns det var sååå koselig.

Når mine foreldre pensjonerer seg så kommer jeg nok til å spørre dem om å være hjemme hvis ungene blir syke........

Er ikke det bedre enn å være hjemme fra jobben da ??

Skrevet

Nei, da er det nok berre eg som overreagerer. Eller kanskje det var litt spessielt i dette tilfellet. Sidan ho eg tok opp i eksempelet mitt, har veldig lett for å overlate barna til bestemora titt og ofte.

Bestemora jobber 80%, elsker barnebarna sine over alt på jord, men eg veit ho synst det kan bli nok av og til. Kankje der for eg reagerer på at ho til og med når barna er sjuke overlater ho barna til henne, bestemora har dei jo nesten alltid når ho har fri.

Når eg tenker meg om så er det nok kanskje meir derfor eg vart litt paff. Hadde sjølv nemleg ikkje hatt samvittighet til det.

Skrevet

Hva er så ille med det da? Det viktigeste for barnet er vel at man har mat på bordet og klær på kroppen,, om mamma ikke har noen jobb å gå til så kan det jo bli litt trangt økonomisk eller?

Blir så overrasket når jeg leser her inne om hvor mye fri folk får til forskjellige ting.. Man har et ansvar på jobben, hvis man er mer borte enn på jobb så kan man miste jobben... Jeg får ikke ekstra fri for å være hjemme med tuppa eller være med henne i barnehagen på dagtid. Sånn er det bare!

Skrevet

Synst ikkje det er å ta fri for forskjellige ting å vere heime med sjuke barn da.

Det er ikkje så mykje mine barn er heime fra skule/bhg sjølv om eg har to astma unger. Men det kan jo hende mine barn er friskere enn gjennomsnittet. Kva veit eg :)

Skrevet

Svigermor passa mini når han var sjuk på tirsdagen. Gubben måtte i et møte, så jeg MÅTTE på jobb(Vi er bare 3 ansatte, hvor av en er i Australia akkurat nå...). Jeg synes ikke det er noe gøy, men jeg tror nok likevel han får like god pleie der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...