Gå til innhold

Vask av tak og vegger.. Hva bruker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har datteren min OD-dag, så jeg har "leid" henne til husvask. Vi skal ta tak og vegger i huset... Hva funker best?

Ikke malte flater, har slike "harry" 70 tallsplater på veggen (slike i mørkt tre med striper i) I taket er det vanlige takplater.

Tenkte varmt salmiakvann med en liten dæsj zalo...??

Hva blir mest rent uten å måtte skure og skrubbe?

Må vekke "vaskehjelpen" min først. Hun var på russekro i går kveld og kom hjem 02.15 :o) Gøy med russ i hus!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vel, eg har bare malestrier på veggene, som vi har malt da, og takplater i taket. men vasker med varmt vann og litt ajax grønnsåpe. blir så rent å pent at! men så vasker jeg tak og vegger sikkert 6 gang i året, så er ikke så skittent mellom hver gang...

mamma å pappa brukte bare å vaske tak til jul, å grøsser ennå med tanke på hva alt som hang ned derfra... så får helt spunk, er redd det skal være sånn her.. det gjelder ikke bare tak og vegger....

Skrevet

Vi har sånne grusomme plater som du snakker om på det soverommet vi ikke har pussa opp. Der bruker jeg salmiakkvann, og på platene i taket bruker jeg det samme..

Annerledes på panel, der bruker jeg vann med mye grønnsåpe og skurebørste.

Skrevet

Vasket tak og vegger SEKS ganger i året? Har du mye dødtid i livet ditt eller? Gudbedre, jeg vasker vegger max en gang i året, taket aldri. Tak blir jo bare skjoldete, bedre å male.

Skrevet

Stikk til malerforretningen og kjøp en flaske "Kraftvask". Bruker det til å vaske kjøkken, tak, vegger, dusjkabinett osv.

Det er sjølve vidundervaskemiddelet.

Skrevet

Ja jøss, kraftvask er nok vidundermiddel hvis du vil ha alt matt, det inneholder lut og matter maling, vinduer, lakk og mere til så bruk det, men husk, skyll med store mengder vann,

grønnsåpe er kokt på animalsk fett, kjempeflott til ubehandlet tre men ikke noe å vaske rent med, men å få enda mere grobunn for møkk og bakterier, bruk ett ph nøytralt vaskemiddel som er lavtskummende, det er det beste

ps: er det noen som vet hvor mange liter vann det skal til på 1 liter grønnsåpe for å få den ned i ph 7??

Skrevet

Bruk Kraftvask og bland den MYE mer ut enn det som står på flaska...

Skrevet

mannen.

Skrevet

birgittlien:1 liter grønnsåpe og 5 liter vann for å få ph på ca 7.

Skrevet

Mikrofiberkluter fra eidsvoll miljøprodukter og vann!!!!

Skrevet

sorry, men tror ikke du vet hva du snakker om engang, bland den ut 1:50 å se hva den gjør feks med vinduer etter ett par vask

Skrevet

Nei da har jeg ikke peil. Googla litt og fant den oppskriften :)

Men hvorfor ph 7? Til hva? Du må jo komme med svaret da når du spør slik for fasiten var tydeligvis ikke på nettet :)

Skrevet

Grønnsåpe har en ph på ca 12,6-12,8

mellom 1000 og 1500 liter vann sett i gang og bland ut

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...