Gå til innhold

Gjesteliste - slit!

En snupp - og en knert i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi prøver å sette opp en gjesteliste, og vi har jo altfor mange tanter og onkler, en tanter, onkler og venner SKAL med, men hva med vennepar av foreldre som man har hatt mye kontakt med? Og hva med de voksenpersonene som man har hatt mye kontakt med før, men ikke egentlig har snakket med på noen år - men som har betydd mye i oppveksten, vært i konfirmasjoner osv...

Visste ikke at det skulle være så vanskelig - vil jo ikke såre noen heller da, også kommer sikkert foreldre med innsigelser både her og der når de får snusen i planene. Noe tips? Lokalet vi har bestilt tar maks 70 gjester, vi har nå 80 på listen, det er jo ikke garantert at alle kommer, men det er jo dumt å invitere 80 hvis alle sier ja.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Da vi begynte å planlegge bryllupet, hadde vi en gjesteliste på 104 stk, og nå er vi nede i 28... Eg syns 28 er for lite, men vet ikke hvordan jeg skal få den opp i et passende antall...

Vi kutta ut alle tanter og onkler da vi ville ha et ungt bryllupt... For ellers hadde det vært feil for meg og sambo, for hos begge hadde vi hatt liten kontakt med noen av onklene/tantene, mens noen hadde/har vi kjempegod kontakt med.. Så da var det enten eller, og vi valgte rett og slett å bare kutte de ned.

Skrevet

-elisabeth79-

hvorfor skal dere be vennepar av dine foreldre spørr jeg?? hva har de å gjøre i deres bryllup det er jo dere som skal gifte dere og IKKE foreldrene dine!!! selv om dere har en del kontakt så hadde jeg ikke giddi å bedt de !

det får holde å be tanter/onkler evnt kusiner/fettere + noen venner av dere i bryllupet deres.......

når dere har et lokalet som sier max 70 personer så sier det seg selv at dere kan ikke be gud og hver mann!!

og at dere har vært i konfirmasjon til barna dems har ingen ting å gjøre med bryllupet deres.....

synes et bryllup høre sammen med familien jeg da + noen venner av dere....

ønsker deg lykke til videre :)

Skrevet

Vi inviterer alle onkler og tanter for høflighets skyld, men inviterer kun de fetterne og kusinene vi har jevnlig kontakt med. Inviterer ikke venner av foreldrene eller foreldrene til venninner e.l. - uansett hvor mye kontakt vi har hatt i oppveksten. Heller ikke venners kjærester er invitert - kun de som er samboere eller gifte med hverandre. Et bryllup er for nærmeste familie og venner - mener jeg.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har maaange tanter og onkler, og har kun invitert de jeg har jevnlig kontakt med. Tror ingen blir fornærmet over å ikke bli bedt hvis du ikke har pratet med de på flere år. Du trenger ikke invitere alle vet du, bare de du vil at skal komme.

Skrevet

Hei!

Jeg hadde kun invitert tanter og onkler jeg har mest kontakt med. Og venner av foreldre, hadde jeg utelatt hvis ikke foreldrene deres insisterer, da :) Når det gjelder voksenpersoner som har betydd mye i oppveksten, så kommer det helt an på hva slags forhold dere har? Er sikkert ikke noe MUST å be de.

Skrevet

Takk for svar.

Når det gjelder vennepar av foreldre så ber vi kun de vi selv har hatt mye å gjøre med hele oppveksten. For oss begge er det noen av disse som står på linje med tanter og onkler og det er kun de vil skal be. Nå ser det ut som om det løser seg litt i og med vi har flyttet bryllupet til oktober - da har vi i alle fall bedre tid til kuttingen... Nå er vi nede i under 80 i alle fall.

Skrevet

Til vannmann 30 - det med å invitere venners partnere kun når de er sambo eller gift, er egentlig en god idé... Og jeg har nå kommet dit at jeg gidder ikke tenke på om folk blir sure eller ikke, de vi vil ha der skal være der - punktum!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...