mamma tiL 1stor+2små Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 Nå tenker jeg på de som syter og bærer seg for at julemarsipanen og andre ting som har med julen å gjøre kommer i butikkehylllene tidlig i oktober. Hva er vitsen med å syte og klage på dette? Forstår ikke folk at der er etterspørsel for dette,at noen kjøper dette nå,hvis ikke så hadde jo ikke butikkene tatt å satt i hyllene,De bruker ikke plass på ting som ikke blir solg. Selv går kjøper jeg ikke julegodteri før advent,eller andre ting som har med jul å gjøre,men jeg lar nå de som ønsker det få lov til å kjøpe det for meg. De kan gjerne selge julesnop hver eneste dag i hele året for meg. Er det noen som kan forklare hvorfor det er så farlig med å selge juleting nå???
Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #2 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg er faktisk litt enig med deg. Man kan jo bare prøve å holde seg unna. Ha litt selvdisiplin ;-p Men tingen er jo at det kommer tidligere og tidligere, så det blir så VANLIG å se juleting hele tiden. At man ikke bare kan glede seg til at det dukker opp i desember f.eks. Er jo litt kos at det er noe man kan glede seg til, siden det bare er en gang i året (skal være) =)
håper på fulltreff Skrevet 26. oktober 2007 #3 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg er enig med deg. Alle sier at det kommer tidligere og tidligere, men det kommer vel stort sett i midten av oktober hvert år? De fleste butikkene pynter til jul i midten av november for det er da mange begynner med å kjøpe julegaver. Men, jeg er jo en julegal dame da... Min toleransegrense er nok høyere enn andres for julesaker.
Miss RM Skrevet 26. oktober 2007 #4 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg er nok en av disse som klager LITT på at det kommer litt tidlig hvert år... Men bare for å ha sagt det: Julemarsipanen kom i butikken siste uka i september her hvor jeg bor. Har alltid klart å holde meg unna tidligere, men ikke i år :-) Skylder på gravidhormoner.. Men jeg synes det er litt tidlig for butikker å ha pyntet juletre i utstillingsvindu i begynnelsen av oktober.. (Så det på et senter her..) ELSKER julen og alt som har med den å gjøre, men det er vel greit å vente til litt nærmere november? Handelsstanden utnytter litt synes jeg...
Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #5 Skrevet 26. oktober 2007 Julekatalogen fra "Firkløveren" kom hit allerede i september i år... hihi, men den kastet jeg bare. Ikke verre enn det ;-p Men ellers så er/kommer det meste i oktober og butikkene pyntes i november, og slik har det vært i flere år som jeg kan huske. Men er mange som glemmer det, og mener det kommer tidligere for hvert år...
håper på fulltreff Skrevet 26. oktober 2007 #6 Skrevet 26. oktober 2007 september er jeg enig med deg i at det er for tidlig. :S
Miss RM Skrevet 26. oktober 2007 #7 Skrevet 26. oktober 2007 Godt å høre!! Elsker som sagt julen, men det er for tidlig.. Men jeg gleder meg til det nærmer seg og det blir ordentlig jul i butikkene, synes det er kjempekoselig!! Fra november og utover, hehe :-)
LandsyLovepump Skrevet 26. oktober 2007 #8 Skrevet 26. oktober 2007 For min del så kommer aldri jula for tidlig Prøvde så klart å ikke drikke julebrus før 1 des, i år da men det klarte jeg ikke, det sto liksom å ropte navnet mitt i hyllene på butikken;)) hehe..
Gunni_2 Skrevet 26. oktober 2007 #9 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg jobber i butikk, og vet at det er ikke alltid etterspørsel etter juleting som gjør at juleproduktene havner i butikkhyllene tidlig. Det er penger å tjene på å forlenge kjøpe-og salgsesongen, og da spesielt julesesongen. Vi selger mer og mer for hvert år rundt juletider. Så det er en del komersielle krefter i gang; jo tidligere folk begynner å handle, jo mer handler de...
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 26. oktober 2007 Ja,men Gunni_2 når folk kjøper er det jo etterspørsel etter det. Kankskje ikke kunder dirkete spør etter det,for de vet jo at det kommer i begynnelsen av oktober og utover,men så lenge folk kjøper,så vil jo selvfølgelig butikkene selge. Det sier seg selv. Hvem som helst som har en butikk av et eller annet slag,vil jo selge og gjør det som må til for dette. Som sagt,jeg er typen som venter med julesnop,julebrus,julekaker osv til advent,synes at julen blir ødelagt,hvis jeg begynner før,men alle er forskjellige,vil folk kose seg med julemarsipan i begynnelsen av oktober,så må de jo få lov til å gjøre det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå