Gummianda:) Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg har fått tilbud om å overta en butikk, et AS. Det jeg lurer på er om noen vet hvordan man stiller seg personlig økonomisk ansvarlig i forhold til om det ikke skulle vært et AS? Jeg har kun fått dette tilbudet fordi jeg har hatt gode salgsresultater der jeg har jobbet tidligere, jeg har ikke peiling på hvilke "krav" som stilles til meg økonomisk....det er sikkert fra butikk til butikk, men er det noe som er "standard" Jeg skulle egentlig overta fra jul, men pga sykdom kom dette dumpende på meg allerede nå....skummelt:)
mammamamut Skrevet 26. oktober 2007 #3 Skrevet 26. oktober 2007 Når det er AS står ikke Du som person økonomisk ansvarlig. Enkeltpersonforetak er Du økonomisk ansvarlig. Vet ikke så mye om de andre selskapsformene. Bedin.no står det alt om de forskjellige!
wirre;o) Skrevet 26. oktober 2007 #4 Skrevet 26. oktober 2007 Dersom du skal kjøpe butikken er det jo flere løsninger. Aksjeeiere setter en pris, du betaler, er jo selvfølgelig logisk da. Avogtil sier man at du skal få kjøpe den over tid. Avogtil sier man at du må kjøpe ut eierne med en gang. Enten av årlig overskudd eller en del av lønnen din hver måned. Mange løsninger her assa;o) Dersom du venter en liten en, ville jeg sjekket opp reglene for foreldrepenger...
Gummianda:) Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. oktober 2007 Takk for svar:) Da får jeg sjekke litt rundt! Har ikke tenkt på foreldrepenger engang:) glemmer nesten jeg er gravid, men det bør vel begynne å synke inn når jeg faktisk er 22 uker:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå