Gå til innhold

Noen BIM-fruer som har peiling ang. vraking av bil???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den "gode" gamle bilen min er nå kaputt, og det vil koste meg fletta å koste på den noe mer. Skal vel ikke forvente stort mer av en 20 år gammel bil ;-p Men jeg skal da vrake den. Først skrur jeg av skiltene og leverer de på biltilsynet sant??? Og så får jeg bilen levert på et hoggeri der jeg får vrak-panten av den? Må vrake den før 5. november, for da slipper jeg å betale mer forsikring. Så når skiltene er levert til biltilsynet, så sier jeg ifra til forsikringsselskapet mitt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som om du hadde fått med deg det viktigste, ja! :-)

Hvis bilen er kjørbar er det enklest å bare ta med seg et skrujern til huggeriet, og skru av skiltene der før du leverer. Da slipper du å taue bilen el ha den på henger. Og vrakpanten får du vanligvis inn på konto etter en stund. :-)

Skrevet

Her jeg bor ringte jeg huggeriet og sa jeg hadde en bil som var klar til vraking. De kom og hentet den, og dermed trengte ikke jeg og gjøre noe...Vrakpanten hadde jeg på konto noen dager senere...

Skrevet

Okay, så de tok ikke noe for å hente den heller? Min er nok ikke kjørbar i det hele tatt. Ihvertfall ikke helt dit jeg MÅ ha den... =/

Skrevet

De hentet den gratis, ja:o)

Jeg har forstått det slik at bilen må være kjørbar for at du skal få vrakpanten...?

Skrevet

Hmm, er varmeapparatet som er gåent, dvs at den lekker frostvæske så til de grader :-( Var rene bade-dammen inni bilen min igår...

Skrevet

Min lakk frostvæske og olje...Var den enorme dammen etter bilen når jeg kjørte...

Dette vil jo si at det ikke er noe galt med motoren, så bilen er i utgangspunktet kjørbar, det er bare ikke så miljøvennlig..

Da får du vrakpant, vet du:o)

Skrevet

Juhuuu, ja den går... gikk ihvertfall igår kveld ;-p Så bra. Takk takk for tips...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...