Gå til innhold

Tips til genial barselgave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninna mi presser ennå, men i løpet av helga må jeg vel på shopping tenker jeg. Tenker at det blir standard, ett sett eller noe til jenta som kommer. Men tenkte å finne noe genialt og litt utenom til mamman? Noen tips? Og bruker dere å kjøpe til søsken, hva da i såfall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

til veninna mi var vi egjend gjenter som ga gavekort på velværebehandling. det falt veldig godt i smak:)

Av vennegjengen fikk vi en STOR eske med mat, frukt og godis når vi fikk nr 2. Klær osv hadde vi jo mer enn nok av! Jeg, gubben og poden mesket oss veldig den helgen:)

Skrevet

En kurv med ting til en sliten mor, god krem, sjokolade eller annet HUN liker:)

Skrevet

Hørte om noen her som lagde bleiekake;) Syns det var en genial ide! Hvis du roper på noen så er det noen her som har bilde av det..

Du ruller bleiene sammen, har strikk rundt, plasserer de slik at de ser ut som en kake og knytter silkebånd rundt, lag to eller tre etasjer.

Så pyntes kaka med smokk, tåteflaske, babylabber, noe stasj til mamman osc osv...

Har lyst å prøve å lage en sånn en gang, men kjenner ingen som skal ha baby med det første...

Skrevet

Til ei venninne kjøpte jeg en kurv som jeg malte i farver jeg visste hun likte, og fylte den opp med mini-kroppspleieprodukter, et søtt bamselys og en liten søt bok :) Pakket det inn i Cellofan og sløyfe med hjerter på

Skrevet

Jeg skal lage bleiekake, men det blir jo ikke direkte til mamman..

Hva med en kurv med hudpleieprodukter, kurv med godis, no' god bakst som ho kan ha i frysa..

Skrevet

Dum kjøp noe til søsteren/broren også - det er nesten viktigere enn til babyen. Jeg har en gutt fra før på 4 år og da vi fikk babyen var det så leit for han at alt dreide seg om babyen. Da var det koselig at det kom noe til han og - trenger ikke være så mye - en liten ting - en legoeske, tusjer og tegneblokk, hva som helst!

Det er så viktig å ha fokus på den som har blitt storebror/søster altså!!!!

Skrevet

det skulle ikke stå dum, men DU MÅ hehe - litt kjapp her.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Enig med pretty perfect!! Kjøp noe til søskna! Her var alle veldig flinke til det, kun en som ikke kjøpte noe til snuppa, men det merket ho ikke.. Ho fikk åpne lillebror sine gaver :o)

Flaks for henne så fikk ho gave hver gang det kom noen på besøk, også hadde ho burdsag like rundt hjørnet, som ble feiret 3 ganger, så ho har fått nok pakker på en stund!

Skrevet

Henger meg på meg & lille vampyr :-)

Har alltid gitt en kurv med litt til baby og litt til mor+ noe til evt eldre søsken. På europris har de veldig rimerlige kurver. Så pakker jeg det inn i selofan. Disse kurvene har i allefall "mine" blitt glad for

Skrevet

Kjøper nesten alltid en håndkrem til førstegangs venninner - ble alltid sår selv av all vaskingen.

Til barna kjøper jeg store sett silke eller silke/ull luer fra Helios. Min fikk en på barneavd. og den brukte han hele tiden. Geniale.

Til søsken kjøper jeg litt småting som klemmer, hårstrikk, bil osv.

Skrevet

Svigermor lagde skolebrød til meg ( elsker de! er så sinnsykt gode) pluss at hun hadde lagt noen i fryseren vår til vi fikk gjester. Tanten min lagde sjokoladekake som hun også la i fryseren vår. Jeg fikk deilig nattkjole med knepping foran ( amming) av mamma. Deilig å se litt skikkelig ut. Ikke bare dasse rundt i fars slitne hvite t-skjorter. Ja, også fikk jeg en kosedress, i en str som passet ( alt var enten for stort eller for lite...).

Ellers kunne jeg ha ønsket meg fotpleieprodukter. For føttene mine slet den siste stunden. Har gudskjelov en svigerinne med fotpleiesalong, så når jeg endelig fikk anledning til å komme dit, var det såå deilig.

Komme hjem til ett støvsuget, renvasket gulv og ett bad med ren dusj og rene håndklær hadde også vært godt. Hadde kanskje hørt med faren om det først *fnis*.

Synes absolutt søsken skal få pakke dersom de er tilstede når den lille får pakke. Hva med noen småting, lego, sånne kort som de samler på, lommepenger ( 50,-), ...for store de kan handle selv de...

Skrevet

Jeg har kjøpt en fin eske opg fylt med fine fotpleieprodukter fra f.eks Body Shop til venninner som har fått barn, ved et par anledninger.

Det har blitt VELDIG godt mottatt, deilig å endelig pleie føttene sine litt, når man ikke har sett de på en stund ;)

Skrevet

Takk for masse brae tips! Tror det blir kosedress og litt hudpleie/intimvask ol til henne, hår-pynt til storesøster og noe søtt til lillesøster. :-)

Snakka akkurat med henne, hun er hjemme på perm med 2 cm åpning og fortsatt rier, skal tilbake og få akupunktur litt senere i dag. Og om det ikke hjelper blir det sykehus og igangsetting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...