Gå til innhold

Vogndilemma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fik tidlig i svangerskapet kjøpt en 2003 mod emmaljunga duo edge.. Måtte faktisk gi 2500 for en såpass gammel modell.

Nå har jeg sett en splitter ny easywalker sky med bag og sportsdel til kr 4999.

Ulempen med emmaljungaen er at den er sinnsykt svær å få in i bilen. Akkurat så det er plass til vogna i bagasjerommet. Varer og sånt må nok evt stå oppi baggen når vi handler.

Easywalker har derimot en mindre bag, men derimot kommer jo barnet i februar/mars, så det får nok plass oppi der MED vpoksiposen uansett..

Fordelen med emmaljunga er jo stro bag, som kan brukes lenge. Samt vendbart styre, og man kan ha barnet mot seg også i sportsvogndelen.

Fordelen med Easywalker er at den er VELDIG lett å trille og blir veldig liten når den er sammenslått,

Hva ville dere valgt???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt Quinny freesyle, nettopp fordi den er så enkel å trille..Spesiellt inne på butikker og slik.. Man slipper å løfte vogna i fremkant..Dessuten så er den ikke så veldig stor når den er sammenlagt.. (men stor nok siden vi har et hundebur som tar over halve bagasjerommet)

Tenkte også som så at babyen er liten når det er på det kaldeste, så da trenger jeg ikke sånn kjempe bag.. :)

Og jeg har prøve gått med denne vognen litt rundt om, og kan anbefale den så langt i allefall. :)

Så jeg er ikke i tvil om at jeg ville hatt 3-hjulingen, men siden du allerede har kjøpt vogn, så er det jo et for og imot spørsmål da.. Og om du evnt. skal selge den du har...

Skrevet

Jeg hadde simo kombi til de to første, denne gangen har jeg kjøpt EW classic. Så ut fra mitt valg vet du hva jeg ville valgt om jeg var deg...

Simoen er super som sovevogn og stor god og robust. Men den er tung, og tar som du selv sier vanvittig stor plass bak i bilen. Vi måtte fjerne hattehylla for å få inn vogna, og da gikk det akkurat. I tillegg bytta vi ut simoen ved ca 6 mnd og kjøpte en joggevogn istedenfor. Så denne gangen forsøker vi oss på den lille lette fra starten Og skulle jeg savne simo er det mulig jeg skaffer meg en billig brukt en på finn til sovevogn i hagen.

Lykke til med valget.

Skrevet

Jeg hadde i værtfall ikke latt størelsen på bagen spillt noen avgjørende rolle. Barna vokser nomaltvis ikke ut av den uansett. De slutter jo gjerne å bruke den etter et halvt års tid. Vi har brio happy duo å der er bagen ganske liten i forhold til andre, men mer enn stor nok til lammeskinn vognpose og baby:) Viktig å få plass til vognen i bilen så det ikke blir et helvete hver gangden skal ut å inn:)

Får du solgt emaljungaen ville jeg gått for den andre som er greiere å håndtere:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...