morsara Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 Hej! Läser i en tidigare tråd om julkalender att många broderar egen. Det har jag med lust till men vet inte var jag kan få tag i det?(bærum eller internet) Jag är inte så god till att brodera och behöver därför en som inte tar så lång tid och är lätt!
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2007 #2 Skrevet 26. oktober 2007 Hvis du ikke liker å brodere ville jeg kjøpt en ferdigkalender. Jeg brukte over 1 år på å brodere min kalender. Likte det ikke. Det går jo ann å henge opp en lang lenke å feste 24 gaver på den. I fjor solgte de julekalender med lommer på slik at du bare tar gaven oppi lommen(skjønner?)
Manhattan skyline Skrevet 28. oktober 2007 #3 Skrevet 28. oktober 2007 Men hvor får man kjøpt dem? For det lurer jeg også på. (Nål og tråd - hva er det?)
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #4 Skrevet 28. oktober 2007 Plantasjen har slike som med lommer som du kan bare legg ting i... og en kalender med småe esker hvor du kan pakke inn egne gaver også heng på kalenderen som du kjøper i samme pakke. Ellers så har sikkert Nille noe også
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #5 Skrevet 28. oktober 2007 Eg har tenkt å lage en kalender, men den skal ikke sys... Eller litt da, men det må sys med symaskin. Ellers bare lime stoff på stoff... Fant den i en bok eg har kjøpt gjennom hobbyklubben...
Kahbean Skrevet 28. oktober 2007 #6 Skrevet 28. oktober 2007 Her laget vi en selv. Er ikke så flink til å brodder så vi gjør det på litt egen måte men den ble fortsatt veldig fin. Skal fortsett å bruke den så leng den holder seg! Vi brukte papp (ca. 60cm x 40cm) og ordnet 24 ruter med rød tape. I toppen av hver rute ordnet pappan med nå slags kroker også tegnet vi 24 bilder av disney figurer som vi limte en i hver rute. Vi kjøper inn småting som vi da pakker inn og henger opp med tråd på kroken. I fjor hadde gutten det vanskelig å forstå at han kunne bare åpne en så i år vurderer vi å sett på bare en gave per dag... da blir det artig for han å spring opp hver morgen for å se om det "kom" en gave imens han sov. Liker du ikke å tegne så kan du altids klippe ut bilder å bruke også. Syns kalenderen er kjempefin jeg. Det skal bli en koselig tradisjon og bruk den hvert år! =)
Manhattan skyline Skrevet 28. oktober 2007 #7 Skrevet 28. oktober 2007 Tusen takk for tipset, den høres kjempefin og skikkelig "koselig" hjemmelaget! Akkurat sånn jeg hadde da jeg var liten. Men den blir nok for avansert for meg. Alt som involverer tegning, maling, taping, klipping, brodering, oppmåling, opphenging osv er bannlyst her i huset... :-D
Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #8 Skrevet 29. oktober 2007 Får kjøpt på europris. Sånn tre med nisse på med 24 små sekker til å putte ting i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå