Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 Er gravid uke 21 nå og jobber i ungdomsskolen. Er utrolig sliten på jobb. Er ikke lett å tilpasse dagen etter formen, da elevene kjører sitt tempo hele dagen. Føler at det at jeg er så sliten går ut over forholdet mitt til elevene. Jeg tåler mindre enn før og klarer ikke å gi så mye av meg selv lenger. Føler at kvaliteten på undervisningen min blir dårligere og dårligere da jeg ikke har overskudd til å prøve å engasjere elevene. Har nå tatt min andre sykedag i graviditeten (hadde ingen sykedager i fjor da jeg ikke var gravid) og lurer på hvor lenge jeg skal orke dette tempoet. Er helt "knekt" på ettermiddagen så får ikke akkurat kost meg i graviditeten. er også så utslitt når det endelig er helg at jeg klarer å ødelegge lørdagen med å være helt utslitt. Noen andre som har det sånn? Føler det blir litt feil å prøve å få sykemelding, siden jeg faktisk ikke er syk eller har vondt noe sted.men kunne veldig gjerne tenkt meg å jobbe litt mindre pr dag. Kanksje jeg da hadde hatt overskudd til å rette prøver/stiler etter jobb. nå hoper det seg bare opp.
engel81 - g08, g10 Skrevet 27. oktober 2007 #2 Skrevet 27. oktober 2007 Jeg jobber i barneskolen, men har ikke kommet lenger i graviditeten enn uke 8. Morgenkvalmen har nå begynt å melde seg, hadde min første runde i går med brekninger og svært dårlig matlyst på jobb. Merket at engasjementet dalte ja... Har vel egentlig ingen gode råd til deg, men kan i alle fall bekrefte at vi er flere i samme situasjon. Synes ikke du skal slite deg helt ut! Kanskje det går an å få en 20% sykemelding (1 dag fri i uka)? Det vil sikkert hjelpe på å få tatt igjen det du ikke orker på ettermiddagene:) Læreryrket er hardt men givende! Men du må ta hensyn til deg selv og barnet også. Lykke til videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå