smaskeli fødte 20 jan 2007 Skrevet 26. oktober 2007 #2 Skrevet 26. oktober 2007 morgen og kveld hver dag. til og med på sniuppa som er 9 mnd
Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #3 Skrevet 26. oktober 2007 Morgen og kveld hver dag. Sist hun var syk, så ble det nok en kveld der tannpussen ble utrolig lettvinn, men er hun frisk så SKAL tennene pusses minst morgen og kveld. Klarer hun å "lure" til seg no' spiselig etter kveldspussen, så må det pusses på nytt før hun inntar køya.
Hjertefamilien Skrevet 26. oktober 2007 #4 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg pusser tennene deres hver kveld, de pusser morgen. De er 6 og 8 år gamle.
Fraggelhysa! Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 26. oktober 2007 Vi pusser tennene til lillefraggel hver kveld. Til DEN hylekonserten, han må sitte på fanget til pappan som holder han så han ikke vrir seg ut... Har prøvd å gjøre det til en lek, synge osv. Han får pusse på oss og seg selv, men med en gang det blir alvor så stritter han imot. Hvordan gjør dere det når barna slår seg vrang?
Karoline's*mamma Skrevet 26. oktober 2007 #7 Skrevet 26. oktober 2007 Morgen og kveld på begge snuppene på 1 og 2 år.
Leona* Skrevet 26. oktober 2007 #8 Skrevet 26. oktober 2007 Vi pusser ihvertfall hver kveld. På morgenen må jeg innrømme at det glemmes noen ganger. Men i det siste har han slått seg skikkelig vrang. Må holde han fast, og forte oss å pusse mens han hylskriker. Tror vi får prøve noe annet. Noen gode forslag? Har tenkt på at vi kan prøve å pusse tennene selv samtidig. Pusse tennene på ei dukke. La han få velde mellom ulike tannbørster, og tannkremer. Gjøre noe gøy ut av det....?
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 26. oktober 2007 #10 Skrevet 26. oktober 2007 1-2 ganger om dagen... Hver kveld, og morningen om det ikke er for hektisk
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 26. oktober 2007 #11 Skrevet 26. oktober 2007 VI har pusset morgen og kveld siden første tann kom, ikke alltid kvaliteten på pussen blir så god når snuppa IKKE vil pusse tennene, men pusses skal de uansett, om enn bare et par børst over. Og så får hun fluor "for sikkerhetsskyld". Vi har også "holdt fast" for å få gjennomført og vært ganske frustrerte i de periodene, men det har gått over/blitt litt enklere med tiden. Plutselig gikk det STRÅLENDE (og gjør det fortsatt *bank i bordet*) da gubben hadde kjøpt "feil" tannkrem. Snuppa ELSKET den (o'grusomme tannkrem som smaker godis) og da blåste jeg en lang marsj i den fornuftige Zendiumen som jeg alltid kjøpte. Og så skiftet jeg tannbørste til Mam sin - den har gummi på børstehodet så det ikke gjør så vondt de gangene jeg børster feil. Og fortsatt (hun er 2,5) er det ingen rom for forhandlinger på tannpussen... Utover hvilken tannbørste og hvilken tannkrem som skal brukes..
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 26. oktober 2007 #12 Skrevet 26. oktober 2007 Morgen og kveld hver dag
Lavendel*06*10* Skrevet 26. oktober 2007 #13 Skrevet 26. oktober 2007 Er det ikke noe sånt at de anbefaler kun om kvelden fram til de er 2-3 år eller sånn?? Mener jeg har lest det.. !???
Lavendel*06*10* Skrevet 26. oktober 2007 #14 Skrevet 26. oktober 2007 Hvertfall så pusser vi hver kveld . På morran pusser han sjøl samtidig som jeg pusser tenna. Han er snart 2 år
Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #15 Skrevet 26. oktober 2007 Roscrusia*Theodor*- haha, jeg leste "snart 21 år" =D Vi pusser morgen og kveld vi..
Lavendel*06*10* Skrevet 26. oktober 2007 #16 Skrevet 26. oktober 2007 HEhe.. det er heldigvis noen år til før han er 21 .. hihi Da pusser han vel tenna sine selv på kvelden å..
Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #17 Skrevet 26. oktober 2007 Om morgenen pusser de selv, om kvelden pusser jeg.
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 26. oktober 2007 #18 Skrevet 26. oktober 2007 Like ofte som jeg pusser mine. Hver mnd og kveld. Det har vi gjort siden den første tanna kom
roxanne Skrevet 26. oktober 2007 #19 Skrevet 26. oktober 2007 Morgen og kveld. Noen ganger bruker jeg også eletrisk tannbørste, den tar belegg bedre (sønnen min har en tendens til å få brunt belegg på baksiden av tennene). En annen fordel med å gjøre barna vant til eletrisk tannbørste er at det blir lettere å gå til tannlegen som også bruker elektriske tannapperater.
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 26. oktober 2007 #20 Skrevet 26. oktober 2007 Pusser hver morgen og kveld såklart:o) Hun er 3,5 år nå, og dette går som regel greit:o) Da hun var litt yngre og ofte slo seg helt vrang sa vi bare; "Enten så åpner du munnen frivillig så vi får pusset skikkelig, eller så må jeg holde deg fast mens jeg pusser de med tvang." Hun valgte som regel det første, men vi har da måttet holdt henne fast en del ganger også;o) hehe... Hun fikk alltid valget mellom å gape frivillig eller at vi tvang henne, så jeg fikk aldri dårlig samvittighet for å pusse tennene hennes mot hennes vilje.
Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #21 Skrevet 26. oktober 2007 Pusser hver kveld og de fleste morgener (jeg pusser på kvelden og han pusser på morgenen). Noen ganger er det litt hektisk her og vi glemmer det på morgenen. HS sa at det viktigste er at de blir pusset på kvelden. Var et helvete uten like her for noen mnd. siden. Han ville ikke pusse tennene. Etter mange forsøk etter mange forskjellige råd, så fulgte vi HS sitt råd. Holde han fast og pusse med tvang. Etter 2-3 kvelder med dette, gaper han villig når tannbørsten kommer. Han vet at det ikke er en vei utenom, så det er bare å gape.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå