Eskimo Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 -sånn at ein har ringen klar til når ein skal spør?? Eller berre frir ein og SÅ kjøper ein ringar i saman?? Eg ser for meg enkle gullringar til begge to..
Mini nr 2 i mars Skrevet 26. oktober 2007 #2 Skrevet 26. oktober 2007 Det er vel ganske individuelt tenker jeg =) Noen ser på ringer sammen før, noen kjøper etterpå. Det går jo også an å kjøpe forlovelsesring bare til kvinnen(typisk usa) for så å kjøpe ringer til bryllupet. Og noen er ikke ringforlova i det hele tatt! Kommer kanskje litt an på hva du og partneren har snakket om? Er iallefall mange måter å gjøre det på =)
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 26. oktober 2007 #3 Skrevet 26. oktober 2007 vi kjøpte ringene sammen fpr 8 år siden.... Så satt vi i kjellerstuen til min svigerfar og gave hverandre ringene... giftet oss ikke før 4 år etterpå
Eskimo Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 26. oktober 2007 Eg veit ikkje heilt korleis eg tenker, er ikkje så oppdatert på området... men eg har fått signal frå sambo at han syns har dama skal fri (han sa til og med at han hadde lyst å gå på ein fin restaurant og bli overaska..!) så tenkte eg at eg kanskje skal følge opp hinta hans...HJELP! Men så har eg jo lyst til å ha han med å plukka ut ringar, eg har mest lyst å berre kjøpa ringar ein gong som me og kan bruka i giftemålet, men skal eg då berre fri uten ring?? Blir liksom ingen overaskelse uansett... Eg er VELDIG open for forslag:-D
Galskapens overhode Skrevet 26. oktober 2007 #5 Skrevet 26. oktober 2007 Hos oss var det jeg som fridde.. Og vi kjøpte ringer 3 uker etterpå.. Da fant vi noen vi likte sammen.. Vi har helt klassiske enkle gullringer. Vi bærer samme ringtype. Har sett mange kvinner med en ring som er smalere enn mannens, men jeg syntes det ble best om vi begge tok akkurt samme ring.
Katrine♥ ~Over terminen~ Skrevet 26. oktober 2007 #6 Skrevet 26. oktober 2007 Hei! Samboeren er litt gammeldags der.. Når du ser at de setter seg på kne og frir er det som regel en Frier-ring dem gir. Forlovelsesringer kjøper man sammen etterpå.. Samboeren min fridde til meg i august, satt seg ned på kne, åpnet smykkeesken og spurte om jeg ville gjøre han til verdens lykkeligste ved å gifte meg med han.. *smelt* Da fikk jeg en Frier-ring som en bekreftelse på at jeg har sagt ja... Forlovelsesringer kjøper vi sammen seinere. Syns denne måten å gjøre det på er perfekt! Fordi jeg syns at når noen frir skal dem gi en ring, ikke bare spørre om det.. og jeg syns at man skal kjøpe forlovelsesringer sammen.. :-)
håper på fulltreff Skrevet 26. oktober 2007 #7 Skrevet 26. oktober 2007 Veldig mange veier til Rom her... Vi forlovet oss uten ringer. Ble liksom mer enige om å sette en dato for bryllupet. Så kjøpte vi ringer sammen som vi gav hverandre i kirka. Synes det var veldig fint å ha på blank og fin ring som var helt ny den dagen vi giftet oss. Noen har jo både forlovelsesring, og en giftering i tillegg. Morsomt at han ber deg om å fri da. Det er jo oftest vi damer som hinter om slikt, tror jeg. Lykke til!
Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #8 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg tror de fleste gjør forskjellige ting her... Samboern min satt seg ned på kne og fridde, men vi ordnet med ringer sammen i ettertid. Disse kommer vi til å bruke videre når vi gifter oss(som gifteringer). Vi har ventet med å gravere inni de til vår bryllupsdag. Mange som velger å bruke de samme ringene, for de er ikke akkurat billige... Vi fikk våre ringer spesiallaget, så det gjør det ekstra moro )
Eskimo Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 26. oktober 2007 Ok, har komen fram til at me kanskje bør kjøpa ringar i samen (skal jo ha dei for resten av livet, litt greit at sambo likar den og), så då blir det vel frieri uten ring... har to måtar å gjere det på; Søndag (hjelp! Så kort tid til) får Brann seriegull og det blir fyrverkeri - gå ut og eta, sjå fyrverkei+fri?? Ev. pakka inn forlovelsesring-brosjyre i adventpakkekalenderen hans og passa på å gjera noko spesiellt den dagen han skal opna den? Kva syns dåke? ev andre forslag?
Mamman til 2 Skrevet 26. oktober 2007 #10 Skrevet 26. oktober 2007 Min mann spurte pappa først og fridde noen dager etterpå på kne men verdens vakreste forlovelsesring. Diamantring med steiner ned langs sidene og en stor i midten. Gifteringen ble kjøpt etterpå men som en del av "settet". Litt amerikansk og det er knall!
LandsyLovepump Skrevet 26. oktober 2007 #11 Skrevet 26. oktober 2007 Vi kjøpte ringene sammen to uker etter at han spurte meg tror ikke det har så veldig mye å si jeg.. men på lille jullaften så fikk jeg en diamant ring, som et lite hint da
julyen Skrevet 26. oktober 2007 #12 Skrevet 26. oktober 2007 Du kan jo også låne med deg et par fra butikken slik at du har noe når du frir, og så kan dere jo se sammen om dere heller vil ha noen andre.. Ringene i butikkene er som regel bare modeller og ikke ekte og lånes ut gratis eller mot et lite depositum.
Lady78-prøver Skrevet 26. oktober 2007 #13 Skrevet 26. oktober 2007 mannen min hadde kjøpt forlovelses gifte ringer til oss da han bestemte seg for og fri... hadde ordnet alt på egenhånd. han hadde gravert inn navn og dato også, når vi giftet oss i sommer hadde vi begge lyst til og bruke forlovelses ringene som gifteringer, så da graverte vi bare inn datoen vi giftet oss i dem også, tok dem av noen uker før bryllupet, og fikk datoen i dem, og satt dem på i kirken.
Eskimo Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #14 Skrevet 26. oktober 2007 julyen- så smart! Det kan eg jo gjera:-D Takk for tipset!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå