vimsesvimsen Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 Hvor lenge før dere skal prøve/prøvde å få barn slutter dere med prevensjon? Vi tenkte å begynne å prøve i januar, men jeg går enda på p-pillen. Har egentli lyst til å slutte på den nå, slik at jeg kommer litt i "dur" før prøvinga. Aner jo ikke hvor lang tid det kan gå før jeg får mensen igjen. Men samtidig har jeg så grusomme menssmerter. De var hovedgrunnen til at jeg begynte på p-piller. Noen som har noen råd mot smertene?
DolphinGirl Skrevet 26. oktober 2007 #2 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg startet på p-pillen av samme årsak som deg. Pga enorme menssmerter og ekstremt uregelmessig mens. Det eneste rådet jeg kan gi, er å holde deg fysisk aktiv. Det hjalp littegrann på meg. Selv når smertene var så store at jeg såvidt klarte å stå oppreist, opplevde jeg at det hjalp hvis jeg prøvde å trene. Det er jo ikke sikkert det hjelper på deg da, men kanskje verdt et forsøk? ) Jeg har tenkt å slutte på pillen noen måneder før prøving.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2007 #3 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg startet også på p-piller pga sterke menssmerter i sin tid. På meg hjalp det faktisk å gå på piller noen år. Da var ikke smertene så sterke når jeg sluttet på pillene. Nå har jeg startet på dem igjen, og er litt usikker på hvordan det kommer til å bli når jeg slutter på dem denne gangen... Krysser fingrene for at det går tilbake til utgangspunktet...
AO3 Skrevet 26. oktober 2007 #4 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg tar nok det å faktisk slutte på p-pillene som den "offisielle" starten på prøvinga. Syklusen kommer nok etterhvert, får jeg håpe...
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 28. oktober 2007 #5 Skrevet 28. oktober 2007 Hei:) Mange bli jo gravide med en gang de slutter på pillen. Men selv håpte jeg på få en regelmessig mens før vi skulle prøve slik jeg kunne følge litt med på hvordan kroppen min reagerte og tegn til el og slikt. Selv slutta jeg i juli og skal starter desember og jeg er glad jeg sluttet. Nå vet jeg ca når jeg skal ha mens selv om jeg har hatt sykluser på 25-28 dager og ikke er 100% regelmessig så får jeg den i hvertfall hver mnd. Begynte en gang i tiden på pillen pga enorme smerter. De kommer sterkere og sterkere tilbake for hver mens. Men jeg synes det er lettere å takle nå for gleder meg så sykt til vi skal prøve på barn og det er det som er grunnen til at jeg sluttet:) Klem
TePa Skrevet 28. oktober 2007 #6 Skrevet 28. oktober 2007 Om det kan være noen trøst slet jeg og med enorme menssmerter før jeg ble gravid. Enkelte ganger var jeg nesten sengeliggende med enorme kramper. Men nå etter at jeg har født har jeg nesten ikke merket noen ting. Bare litt små tegn før den kommer, men ikke smerter
vimsesvimsen Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 29. oktober 2007 Takk for svar alle sammen! Jeg har sluttet på pillen for ei uke siden, så vi får se hvordan smertene blir nå da. Hjelper å tenke på at det jo fører til noe godt =) Ikke sikkert de er som tidligere heller! Enig i at det kan være greit å bli kjent med kroppens tegn på eggeløsning og menssykluser før man begynner å prøve. Har gått så lenge på pillen at jeg ikke husker helt hvordan det var.=) Så håper kroppen kommer i "dur" på tre måneder. Noen som har prøvd akkupunktur og vet om det kan hjelpe?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå