mayaya Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg har vært vant til at julekvelden har vært en kveldsgreie, så jeg vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det nå :-p
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 25. oktober 2007 #2 Skrevet 25. oktober 2007 babyer har vel ikke så mye glede av julekvelden, jeg kommer til å ta masse bilder av han når han er våken, ellers håper jeg for hannes del at han får sove mes resten av fam. kaster seg over pakkene:)
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 25. oktober 2007 #3 Skrevet 25. oktober 2007 Kommer nok til å fortsette som vanlig, som en kveldsgreie Hvertfall nå som snuppa er så liten og ikke forstår noe likevel...Men når hun blir litt større kommer jeg til å foreslå for familien at vi begynner litt tidligere, så hun får m seg litt feiring og D er d nok helt m på tenker jeg
Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #4 Skrevet 25. oktober 2007 Ser ikke helt problemet? I fjor var hun veldig liten på julaften og det ble tatt litt lite hensyn fra de vi feiret med sin side, men jeg er vant til middag kl 17 og gaver etterpå, å er vesle 13 mnd og vi har flyttet middagen til kl 16 så hun skal være opplagt nok til å få med seg alt:)
LadyLuck & Skrevet 25. oktober 2007 #5 Skrevet 25. oktober 2007 blir vel som vanlig, men lar han åpne sine pakker, og familien de fra han mns han er våken. Så tar vi kveldskosen (snop, vin etc) pluss resten av pakkene nr han har lagt seg. Men med min familie vet man jo aldri. Var en jul med bare meg, min bror og min mor. Begynte vel å spise i syv tiden, var ikke gått fra bordet før tolv (spiste ikke heele tiden da) og begynte vel ikke på pakkene før ca 01.00, men koseligste julen jeg kan huske fra jeg bodde hjemme
snartmammapåny Skrevet 25. oktober 2007 #6 Skrevet 25. oktober 2007 Småen er ganske liten enda, blir 9mnd med jul. Selv om han ikke sjønner noe med jul så vil jeg jo gjerne at han skal få være emd, er jo hasn første jul liskom;) Har to valg. 1. La dagen gå som normalt, lager en liten pakkeåpningssermoni rett etter julemiddagen ca i 18tiden og så legger jeg han i 19tiden som normalt. Så Koser vi voksne oss med gaveutdeling litt senere på kvelden når Småen sover. 2. Har igrunnen liten tro på at jeg får til å følge soverutinene til småen denne dagen da her blir en del besøk, så alt kommer til å bli helt tilrotet uansett. Så da tenker jeg han får sove en ekstra dupp når vi spiser middag, ca 17 og utover en liten time eller to. Da er han ikke klar for å ta natt før klokken nærmer seg midnatt. Han kan derfor være med å kose seg med oss alle under gaveåpningen og alt det andre julekoset;) Hvordan det hele blir får jeg ta litt på sparket, kjenner jeg min sønn rett så blir det nok alt 2, han er nok altfor nusjerrig på alt folket til å i det hele tatt sove noe som helst på dagen. Så når klokka nærmer seg 17 er han nok helt utkjørt og må ha seg en liten dupp. Men man vet jo aldri da, tar det på sparket jeg;) En ting er iallefall sikkert, jeg nekter å stresse med å få småen til å sove på denne dagen. Denne dagen skal vi alle bare kose oss:D
skilpaddemamma Skrevet 25. oktober 2007 #7 Skrevet 25. oktober 2007 siden u skriver baby regner jeg med at ungen er under ett år, og da skal du vel ikke ta så veldig mye hensyn til den. de sovner når de blir trøtte, og om de ikke er i seng til fast tid en dag så går jo det bra. her har vi gjort som vi pleier, altså middag kl fem også tar vi det derfra, ifjor sovna snuppa som da var 21mnd, og hadde pakker igjen til 1.juledag, og jeg pakket opp gavene som det var klær i. det eneste som kan skje her at det blir litt utenom det vanlige er hvis jeg må på jobb på kvelden, da tar vi sikkert å pakker opp noen gaver før jeg går på jobb. Jeg synes det er koselig å føre juletradisjonene som både jeg og mannen min har vokst opp med videre, og selvfølgelig blir det noen nye ettersom veien går, men julaften synes jeg du skal gjøre som du pleier selvom du har en baby
mayaya Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg synes det er supertrist om ikke mini får være med litt jeg da :-p Skal jeg sitte sammen med mannen og åpne gavene til mini liksom? Hmm.. Nei, jeg må tenke litt på den der, men alt 2 til kaa82 er vel mest sannsynlig her også :-) Dessuten er sikkert alt som heter døgnrytme skrudd fra før av etter at vi kommer hjem fra usa :-p Greit om han sover mens vi spiser da, men pakkene må han være med på, på ett eller annet vis..
HTC Skrevet 26. oktober 2007 #10 Skrevet 26. oktober 2007 Til jul har jeg en på 1år og en på 3.5 år. Farmor og farfar til barna kommer på besøk. Tenker vi legger opp på denne måten: Putter en del av gavene i julestrømpa, som de får om morgenen når de våkner. Kanskje mest ting som klær (smart å åpne de minst spennende gavene før de blir for godt vant til å åpne masse gaver) og evt bygge ting, slik at de har hele dagen og sette det sammen på. Julenissen kommer på besøk i 12-13 tiden hvor resten av gavene blir delt ut (til barna). Vi spiser middag i 16-17 tiden og koser oss lenge. Barna kan gå litt til og fra. Normalt legger de seg kl 19, jeg vil tro de er trøtte etter en lang dag, men kommer ikke til å være hard på leggetid. Dog helst ikke senere enn kl 20 med kveldsstellet, ellers tror jeg de bare blir super grinete. Vi voksne tar vår pakkeåpning etter at barna har sovnet. På denne måten tror jeg det blir en mest mulig ok dag for alle sammen.
lenej :o) Skrevet 26. oktober 2007 #11 Skrevet 26. oktober 2007 her må vi være ferdi kl 8 på kvelden, for da må min kjære på jobb igjen.. så når han kommer hjem i 10 tida, så samles hele familien til kaffe. iår, har eg invitert alle hit, på jule-kveld-buffet, siden mini kansje sover da, så vi slipper vi å drasse han med ut...
wirre;o) Skrevet 26. oktober 2007 #12 Skrevet 26. oktober 2007 Tror vi kjører vanlig opplegg. Vi spiser middag i fem-seks tiden, pakker opp pakker og legger lillewirre når hun er trett. Hun pleier ikke sove før i ni-tiden på kvelden Jeg gleder meg så sinnsykt til jul!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå