Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 Er litt spent på den lille krabatens aktivitetsnivå på utsida av magen, han er ganske hyper der inne. Og i det siste har jeg begynt å få litt noia - enn hvis det er en kolikk-unge?? Det virker så slitsomt...aldri få sove, ungen gråter hele tida...uff! Men hvor "vanlig" er det å få et barn som sliter skikkelig med kolikk?? Jeg skal ta avsluttende eksamen i mars, og siden babyen kommer i januar så står et lite gull med ekstremt godt sovehjerte høyest på ønskelista mi akkurat nå....*krysser fingre*
line_n & sara Skrevet 26. oktober 2007 #2 Skrevet 26. oktober 2007 har funnet noen tips til å forebygge kolikk, feks tarmflora bakterier for nyfødt, fåes i helsekosten, skal iallefall gi snuppa mi det! babyer blir født med helt steril tarm, og det kan lønne seg å hjelpe bakteriene i gang! amme te, inneholder stoffer som er godt for en babymage! (den drikker du) man kan også koke ren fennikelte til barnet, og gi noen ts av den (fennikel kokes i to min, avkjøles litt) fysioterapi! massasje av magen! få en erfaren fysioterapeut til å vise deg et par tak! man skal massere med klokka på magen!
ohayoo Skrevet 26. oktober 2007 #3 Skrevet 26. oktober 2007 Søstera mi fikk to kolikkbarn. Første gangen slet hun seg gjennom det, andre gangen hadde hun hørt om kiropraktor Vidundermiddel, en behandling tror jeg det var og så var det slutt på kolikkgråten! :-)
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2007 #4 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg fikk kolikk unge forige gang, utrolig slitsomt. Prøvde alt mulig som helsesøster sa, men det hjalp ikke det spor. Kontaktet kiropraktor da babyen var 6 uker, han fant ut at det var en låsning i både rygg og nakke. Han lurte på om hun hadde blitt tatt med sugekopp siden hun hadde låsning i nakken, men jeg hadde en helt vanlig fødsel. Han brøt opp låsningene, og da tok det max 1min før hun prompet masse og rapte veldig godt etter amming, tydlig at han hadde gjort noe rikig. Etter denne behandlingen sov hun natten over, og babyen var ikke til å kjenne igjen, vi hadde tilsammen 4 behandlinger ( ca 1000,-) før hun ble erklært frisk! Kiropraktoren fortalte at vi egentlig ikke bør stelle spebarn med å løfte/bøye beina bakover da vi steller dem, for det kan gi dem låsninger i rygg/nakke. Vi stelte henne resten av spebarnstiden men å bikke henne litt til sidene da vi skulle vaske rumpa,(føltes litt tungvint i begynnelsen, men det var bare en vanesak) redde for å få igjen kolikk. Vi kommer til å stelle vårt kommende barn slik som kiropraktoren annbefalte, og skulle det vise seg at vi får nok en kolikk unge kommer jeg til å gå til kiropraktor med en gang. Orker ikke å gå gjennom runder med fenikkel-te, sukkervann, masasje osv for bare å bli utslitt selv og se på at babyen ikke har det bra. Sorry for lang avhandling, men dette er min opplevelse:)
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 27. oktober 2007 #5 Skrevet 27. oktober 2007 Hjertelig takk for gode råd!! Det er jo liksom skrekken å få en unge som har vondt i magen og bare gråter (og da tenker jeg ikke bare på oss som skal ta oss av han, men også på den lille stakkaren som har vondt - kan ikke være noen grei start her i livet). Felles for dere alle er at dere skryter av kiropraktor, så da vet jeg i alle fall hva jeg skal prøve hvis "uløkka" er ute. Takker pent!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå