Gå til innhold

Hva er egentlig greia med bambuspinner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser flere strikkedamer skryter så fælt av bambuspinner... men hva er fordelene (og evt. ulempene) med disse kontra vanlige metallpinner? Jeg er innmari nysgjerrig! Og siden de koster 60kr pr par på den lokale strikkesjappa så kunne jeg liksom tenkt meg å vite litt mer før jeg handler :P hihi :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker bambuspinner fordi jeg blir ikke så fort sliten i fingrene når jeg strikker. Hvis du går inn på e-bay og søker på knitting needles finner du kjempebillige bambuspinner ;-)

Skrevet

Jeg har også investert i bambuspinner, kjøpte hele sett på ebay til en billig penge :) Syns det er mye bedre å strikke med enn de vanlige pinnene, blir ikke så fort sliten som Fru Dart sier og jeg syns det er bedre å holde i. Minuset er at garnet ikke glir like godt som på andre pinner. Jeg har både bambus og vanlige og brukes helst bambus.

Skrevet

Vet det ikke er lov med kjøp og salg her, med du kan få kjøpt billige bambus strikkepinner av meg om du vil, he he =) Har kjøpt på qxl. Vet ikke helt hva jeg tenkte på akkurat der og da, men kjøpte ihvertfall 2 sett av alle pinnene jeg kjøpte, men har jo bare brukt for ett da.... Send meg en PM om du vil =)

Skrevet

Jeg er veldig glad i mine , og har i de fleste størrelser og typer, kjøpt på Ebay.

Jeg har desverre klart å brekke en av mine rundpinner da, men, men.

Skrevet

Hmmm

må nesten vurdere å prøve det da

jeg som trodde det bare var for å lure penger av oss :-P

Skrevet

hehe, samme her, Bobine... :)

ang. det med at garnet ikke sklir så lett på pinnen, så er det faktisk en fordel på noen av prosjektene mine.

Skrevet

Åååå, så genialt, nå vet jeg hva jeg skal kjøpe i julegave til mamma!! Hun er allergisk de vanlige strikkepinnene og får masse eksem, så hun har sluttet å strikke.. Blir jo vinn-vinn til barnebarna det, hehe! Visste ikke at det fantes slike ting jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...