Gå til innhold

Er dette lite mat for en 9 mnd jente..??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun får 100 ml - kl. 08.00

1 brødskive uten skorpe - 12.00

1/2 middagsglass - kl. 16.00

v Halv banan kl. 18.00

Nesten 1 porsjon Grøt - 20.00

Mme 200 ml - kl. 23.00

Grunnen til at jeg spør hun hater grøt, så da har jeg nå sluttet med grøt på morran... sånn at hun ikke skal bli lei... hun begynte å brekke seg, så grøt liker hun ikke..

Føler at dette veldig lite, lurer på om hun får i seg nok næring på den måten her..?????? håper der vet litt om mat enn meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm...kanskje litt? Vi hadde grøt til frokost + vann, mme til lunsjen som besto av brødskiver - så mye hun villle ha (som regel en til to skiver uten skorper), middagsglass i passelig alder + vann til middag, + grøt og vann til kvelds.

Skrevet

Tulla er 9 mnd og hun få ri løpet av en dag:

07 tiden 150 ml mme

09-10 tiden grøt

12 tiden 150 ml mme (er på vei til og bytte ut det til brød og bare litt melk, så det er litt ulike fra dag til dag enda om hun spiser brød eller bare melk)

15 tiden middag. Mellom et halvt og et helt middags glass i mengd. (pleier og lage hjemme laget middag allt som oftest)

18 tiden grøt og så får hun 150 ml mme (drikker det hun vil ha. Varierer fra kveld til kveld hvor mye hun drikker

Utover dette så får hun noen ganger frukt til grøt/middag og så får hun så mye vann (og noen ganger saft) hun vil i løpet av dagen.

Skrevet

Noen flere som vil veilede meg litt....

Skrevet

Får mm til frokost

en god porsjon grøst mellom kl.9-10

en brødskive uten skorpe med lverpostei/makrell/smørost/avokado/ i kl.13-14 tida

Middagsglass eller hjemmelaget i kl.17 tida

en banan og kiwi eller eple moset rundt kl.19

210ml mme før hun legger seg i kl.20 (men drikker ikke alt hele tida)

Skrevet

vet ikke om dette er noe fasit svar, er litt usikker selv, men her er rutinen i allefall på min gutt på 9 mnd (6 korrigert)

*140mme+ en porsjon grøt

*210mme+ fruktmos

*1 middagsglass

*100-140mme og grøt hvis han orker.

ser ikke så mye på klokken men dette er da fra morgen til kveld:)

Skrevet

synes ikke det ser så ALT for lite ut, men "savner" et måltid til frokost rundt kl 8-9 ;o) hehe.. kan jo fortelle hva snuppa spiser i løpet av en dag, hun er 9,5 mnd.

-pupp i 7-8 tiden

-full porsjon grøt i 9 tiden

-1 brødskive + fruktmos eller banan i 12-13 tiden

-mellom et halvt og et helt middagsglass i 16 tiden (er ikke så glad i middag, så noen ganger mindre)

-full porsjon grøt kl 19

-pupp før hun legger seg kl 19.30-20

i tillegg får hun pupp mellom alle måltidene, og et par kjeks å knaske på:)

Skrevet

kan være det bare er meg, men virker litt lenge uten mat fra 1200 til 1600.

Småen her får most banan eller grøt innimellom

her får småen flase (MME) ca 6

grøt/skive og melk blandet med MME ca 8

bnan ca 10

grøt + vann/melk 12

banan eller grtøt i 14tiden (om grøt, melk eler vann)

kesamjogut 16

middag (glass eller det vi har) + drikke ca 18

grøt eller skive med melk og MME (blandet ) ca 20

og om han våkner når vi legger oss ca midnatt, får han litt MME

er dette mye?

Skrevet

Oi.. så mye ungene deres spiser... eller det er sikkert sånn det skal være.. hvor mye veier de? Min veier litt over 7 kg, så hun er liten...

Grunnen til at hun ikke får noe mellom 12 og 4 er fordi, jeg venter litt lenge så hun skal spise ordentlig med middag, føler at hvis jeg hadde gitt noe mellom der, så hadde hun ikke spist middag heller... huff, vet ikke jeg.. blir så usikker, og deppa.... skjønner ikke hvorfor hun er så småspist...

Skrevet

jenter spiser ofte mindre enn gutter, er ofte mindre i vekst også

Gutten min er ca 78cm og nesten ti kg (rundt 9,5-9,8kg. skal på kontroll igjenn 13nov) , så stor gutt, men vekta er vist innenfor normalen for gutter på hans alder

Skrevet

ja det kan hende det er derfor Victoria ikke spiser særlig til middag, fordi hun får litt innimellom. hun er 71 cm lang og veier 8,1 kg. noen er jo bare småspist da, men så lenge hun følger sin vekstkurve er det vel greit. du kan jo gi henne litt frukt innimellom kanskje, hvis hun vil ha:)

Skrevet

slik har vi et.. snuppa er 9 1/2 mnd! ca tider selvfølgelig:)

0730: 145 ml mme

0900: grøt av 145 ml mme, vann + sviske

12-1300: skive + frukt og vann

15-1600: helt middagsglass, frukt hvis hun vil ha mer + vann

1800: 100 ml mme, grøt av ca 1,3 dl vann, vann + sviske

ellers får hun ofte en skalk å spise på når vi er å handler eller hjemme.

men, jenta mi har og vært ganske liten. hvordan er allmenntilstanden til jenta di? om hun er prek og fin, sover fint, har nok tisebleier, følger sin egen kurve og virker fornøyd tror jeg ikke du skal bekymre deg. jenta mi har aldri vært no gla i melk og la på seg lite da hun va mindre, men hun var veldig aktiv og smilende og blid, så jeg treger på at jeg bekymret meg så masse unødvendig. er du bekymret kan du jo ta ein prat med hs...

lykke til

Skrevet

her går det sånn:

ca 07 mme av 120 mml.

0830: grøt av 140mml.

11: mme av 120. deretter sover han til 13 ca

13: brødskive/yougert med banan

16-17: middag

19 mme av 150 mml.

ingenting om natten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...