Gå til innhold

Ste"farmor"

OktoberPrins kom 20.10

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har egentlig et bra forhold til svigermor, hun er en imponerende,smart og snill dame, men kan være meget skarp til tider. Da jeg ble sammen med mannen min, hadde jeg en jente på 2,5 år. De hadde da ingen barnebarn, og tok veldig godt i mot min tulle. Hun har ingen kontakt med sine biobesteforeldre. Etter at svigers har blitt besteforeldre til biologiske barnebarn har dette forandret seg totalt. Hun får MASSE irettesettelser (hun er 4 år eldre) på ting som er helt urimelige. Da vi var samlet på hytten i sommer kunne hun ikke leke med noe, fjor min nevø ble sint om han ikke fikk leke med hennes ting, han kunne skade seg (da hun klatret over et hinder jeg hadde satt opp for at han ikke skulle ramle utfor), ikke snakke med mat i munnen - etter at han kastet mat på henne, kunne ikke få kjeks - fordi HAN kunne få lyst på. I ett tilfelle gikk han for å leke rundt et gjerde, og svigermor og svigerinne fulgte etter ham. Min ville være med, og prøvde desperat å få litt oppmerksomhet. Plutselig GIKK DE FRA HENNE!!! Jeg var så rasende at jeg holdt på å klikke fullstendig!

Mannen min er som menn flest, går så langt han kan for å holde fasaden, beskytte sin mor osv, selv om han også ser at det er klar forskjellsbehandling.

Jeg har ikke det minste lyst å feire jul hos dem (deres tur i år), jeg orker ikke å sitte stiv som en stokk og vente på neste hugg.

Jeg er ikke den eneste som ser dette, så jeg vet at jeg ikke bare overreagerer, men jeg opplever det som en skikkelig sorg. Jeg forventer ikke at de skal være bio, men dette er laaaangt fra ok. Jeg har virkelig ønsket å strekke meg langt for å få det til å fungere, men nå knyter alt seg..

Noen som har noen gode råd, lignende erfaringer?

(ps, takk for at noen gidder å lese..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begyn å feire jul hos dere selv, og si fra at forskjelsbehandling ikke blir godtatt. Da kan de ikke få treffe noen av barna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...