Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 Skal lage bassengkake til minsten på bursdagen. Det er veldig viktig for han. Fant endelig en oppskrift og fikk se hva han mente:) http://www.ica.no/FrontServlet?s=mat_inspirasjon&state=recept&receptid=69352&receptname=Bassengkake I oppskriften skal den lages i en langpanne, så skal en skjære ut en sirkel og så skal delene vere kanten på bassenget - før sjokolade kremmen skal over alt. MEN...er det ikke enklere å lage en tykk i rund form som en skjærer i to og så danner den ene bassengkanten ELLER lage to runde og sette opp på hverandre? Er jeg helt på tur? Virker så komplisert å lage en kant av rester Hater kakebaking, og faren er i utlandet (han kan kake)
Hjertefamilien Skrevet 25. oktober 2007 #2 Skrevet 25. oktober 2007 Mulig kaka blir større da om du bruker langpanne? Meeen, syns også ideen om å lage den i springform (rund form) høres like greit ut... Men ikke dele den i to vel? Bare skjære ut en del av innmaten, kle den med marsipan til bunnen så ikke geleen renner ut, og voila: bassengkake? Hehe... gøyal kake da :-)
Tommage♀♂ Skrevet 25. oktober 2007 #3 Skrevet 25. oktober 2007 Må innrømme at jeg ikke tok den oppskriften i det hele tatt jeg... Hva bruker du den rundingen du skjærer ut av kaken til da? Brukes den bare som egen, helt vanlig kake? Og hvorfor må du skjære i stykker det som er til overs, ville trodd at det ble kanten på bassenget jeg. Hmmm, må få se bildet av det ferdige resultatet, hehe;)
Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #4 Skrevet 25. oktober 2007 Tenkte det var lettere å få bunnen med marsipan fin da:) Men du har helt sikkert rett... Gutten har sett den i barnehagen, og jeg har aldri forstått hva en bassengkake var for noe.. Teite mamma. Takk for svar.
Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #5 Skrevet 25. oktober 2007 Den rundingen er liksom kaken, og så bruker en det som er var rundt rundringen til å bytte opp vegger på kaken. Det er vel den delen jeg er litt skeptisk til. Ser for meg et sjokolade vegg ras
Tommage♀♂ Skrevet 25. oktober 2007 #6 Skrevet 25. oktober 2007 Aaaah, sånn å forstå! Jeg så for meg at du skulle skjære av hjørnene sånn at det bare var rette stenger igjen, og de ville jo ikke passe på rundingen tenkte jeg da, hehe=) Men nå forstår jeg! Enklere med din tankegang ja! Jeg ville også laget 2 runde former!
Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #7 Skrevet 25. oktober 2007 Det er så kjekt når begge to er enig med meg. Har helt angst for kaker:) God natt til begge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå