Gå til innhold

Noen kakebakere eller andre som vil gi meg råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lage bassengkake til minsten på bursdagen. Det er veldig viktig for han. Fant endelig en oppskrift og fikk se hva han mente:)

http://www.ica.no/FrontServlet?s=mat_inspirasjon&state=recept&receptid=69352&receptname=Bassengkake

I oppskriften skal den lages i en langpanne, så skal en skjære ut en sirkel og så skal delene vere kanten på bassenget - før sjokolade kremmen skal over alt.

MEN...er det ikke enklere å lage en tykk i rund form som en skjærer i to og så danner den ene bassengkanten ELLER lage to runde og sette opp på hverandre? Er jeg helt på tur?

Virker så komplisert å lage en kant av rester :)

Hater kakebaking, og faren er i utlandet (han kan kake)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig kaka blir større da om du bruker langpanne?

Meeen, syns også ideen om å lage den i springform (rund form) høres like greit ut... Men ikke dele den i to vel?

Bare skjære ut en del av innmaten, kle den med marsipan til bunnen så ikke geleen renner ut, og voila: bassengkake?

Hehe... gøyal kake da :-)

Skrevet

Må innrømme at jeg ikke tok den oppskriften i det hele tatt jeg... Hva bruker du den rundingen du skjærer ut av kaken til da? Brukes den bare som egen, helt vanlig kake?

Og hvorfor må du skjære i stykker det som er til overs, ville trodd at det ble kanten på bassenget jeg. Hmmm, må få se bildet av det ferdige resultatet, hehe;)

Skrevet

Tenkte det var lettere å få bunnen med marsipan fin da:) Men du har helt sikkert rett... Gutten har sett den i barnehagen, og jeg har aldri forstått hva en bassengkake var for noe.. Teite mamma. Takk for svar.

Skrevet

Den rundingen er liksom kaken, og så bruker en det som er var rundt rundringen til å bytte opp vegger på kaken. Det er vel den delen jeg er litt skeptisk til. Ser for meg et sjokolade vegg ras :)

Skrevet

Aaaah, sånn å forstå! Jeg så for meg at du skulle skjære av hjørnene sånn at det bare var rette stenger igjen, og de ville jo ikke passe på rundingen tenkte jeg da, hehe=) Men nå forstår jeg! Enklere med din tankegang ja! Jeg ville også laget 2 runde former!

Skrevet

Det er så kjekt når begge to er enig med meg. Har helt angst for kaker:) God natt til begge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...