-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 føler aller gravide rundt meg sitter å nynner og prater med magene sine... for meg føles det unaturlig ut å prate til magen.. er det bare meg som tenker slik?
smilla76 Skrevet 25. oktober 2007 #2 Skrevet 25. oktober 2007 he he, nei det har jeg og tenkt, er bare i uke 15 da, og har ikke kjent noe spark el. noe enda, men har jo tenkt å synge en trall eller to til den lille etter hvert. men mest når jeg er alene tror jeg...
Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #3 Skrevet 25. oktober 2007 De hører fra de er 20 uker mener jeg å ha lest... jeg synes det derfor ikke er unaturlig at noen synger og snakker til de kommende verdensborgerne.
Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #4 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg pratet ikke med magen, men mer "til" magen tror jeg. For meg selv, inni meg liksom.
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. oktober 2007 jeg er ikke uke 35 og jeg har aldri hatt en "samtale" med babyen i magen, føler liksom ikke at jeg kjenner den og får jo ikke noe "svar" tilbake liksom=) tror mere det er som du sier "wollafruen med Junibaby", jeg tenker mere "til" babyen inni meg=)
Mamma til Wilde Skrevet 25. oktober 2007 #6 Skrevet 25. oktober 2007 ..hehe uke 26 her..heller aldri snakt me magen...koser med den..men aldri snakt eller sunget... off dakar liden hehehe
smilla76 Skrevet 25. oktober 2007 #7 Skrevet 25. oktober 2007 skal vi ta en fellessang folkens så vi kommer i gang, he he.
Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #8 Skrevet 25. oktober 2007 Hver gang du prater, så kan babyen i magen tro at du snakker til den*ler* Tror neppe den merker forskjell på det. Hører du aldri på musikk heller? Babyen hører det også, og enkelte tilfeller kan det være bedre enn at mamma synger sine idusjen-sanger ;o)
metteflette Skrevet 25. oktober 2007 #9 Skrevet 25. oktober 2007 Dette er mitt tredje svangerskap og jeg har ikke snakket eller sunget bevisst til magen i noen av disse. men jeg synger jo og snakker til de to andre barna mine og da må jo babyen i magen også kanskje høre litt;)
ღ jeanette og flokken ღ Skrevet 25. oktober 2007 #10 Skrevet 25. oktober 2007 Joda,jeg har prata til magen..KOM UUUUUUUUT!! NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!! Vet jeg har sagt det utallige ganger! Men sånn ellers så er det fint lite.
mammaen til Dennis Colin<3 Skrevet 25. oktober 2007 #11 Skrevet 25. oktober 2007 Enig med deg, synes også det er rart! har prøvd og synge men det blir veldig rart så det gjør jeg ikke.. men jeg stryker veldig mye på magen da, det funker på meg så da gjør jeg det jeg føler for..!! Virker som min lille prins liker at jeg stryker på magen da...=)
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #12 Skrevet 25. oktober 2007 hahaha, sambo mener jeg prater extremt mye til bikkja, betrakter den som min "førstefødte" så får håpe babyen i magen kansje oppfatter litt av di samtalene=) jeg er nesten litt som han derre på tv2 reklamen for netcom venner abonemanget, "det koster ingenting å domme seg ut", han som sitter å prater med bikkja mens kjæresten hører på i den andre ennen=)
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 25. oktober 2007 #13 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg synger mye............................ til mine 3 barn som er født Spesielt til hu minste på 19 mnd, så da blir det liten trall til magen å
Mamma til Wilde Skrevet 26. oktober 2007 #14 Skrevet 26. oktober 2007 haha jeg prater og med bikkja...viste ikke det talt ;-)
håper på fulltreff Skrevet 26. oktober 2007 #15 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg må innrømme at jeg forsøker å overtale magen/babyen til å komme ut.. Men, jeg synger nok ikke direkte bare til magen. Babyen får høre på når jeg synger for lillegutten min.
Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #16 Skrevet 26. oktober 2007 nei prater ikke til magen her nei.. er litt "uvirkelig" å skulle gjøre det.. Gjorde ikke det med forrigemann men gikk bra det også =) men synger en del med og til han vi har allerede da så blir vel på en måte litt til babyen også. du liker vel ikke å synge høyt i dusjen eller bilen da? hihi
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 26. oktober 2007 #17 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg er i uke 22 og har ikke begynt enda, føler også at det blir litt sann dumt.. Men har tenkt å spille inn en sang til mobilens mp3 spiller som er "vår" sang endel mot slutten og så når han er født. Vet jo ikke om han kan høre engang enda.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 26. oktober 2007 #18 Skrevet 26. oktober 2007 Er 27+6, og har prøvd å snakke til nurket noen ganger.. Men føler meg så skrekkelig dum.. Hehe... Blir liksom så teit på et vis... Hører mye på musikk da, så h*n får kose seg med den så lenge tror jeg.. Hehe.. Kansje bedre med ordentlig musikk istede for denne kråkestemma mi..
Rypefest-2imagen sprekkferdig Skrevet 26. oktober 2007 #19 Skrevet 26. oktober 2007 Prater ikke bevisst til magen nei, men av og til når sparkinga og hikinga står på som verst så får den en kommentar i serien "nå må du roe deg, vær så snill å ligg i ro" o.s.v. I tillegg så spiller jeg i korps, og har gjort det hele svangerskapet og når jeg tar opp instrumentet så blir det rolig her inne. Snakk om å bli miljøskadd før man har kommet til verden. Dette må bli en musikkbaby så mye musikk som som den har rundt seg.
mamma til 2 små:=) Skrevet 26. oktober 2007 #20 Skrevet 26. oktober 2007 jo av og til prater jeg eller synger for babyen som ligger inni der:=) men jeg syns jo det er litt rart men men...stryker også magen ofte og sier et par ord til han lille inni der. Men jeg vet ikke helt hvem han er enda da...kjenner ikke morsfølelsen sånn som jeg gjør for min datter men er veldig beskyttene for magen. Gleder meg til å få han i armene mine:=) P.s jeg får dårlig samvittighet når jeg kjefter på datter mi:=) kansje han blir urolig da av mammas skarpe stemme hehe!!
Engel, skatt og lite frø. Skrevet 26. oktober 2007 #21 Skrevet 26. oktober 2007 I natt våknet jeg kl 04.00 av at han var helt vill. Jeg tenkte: Ok, jeg prøver.. "hveeem kaaaan seeegle fooor utaaan viiind..." Og joda, etter 2 værs ble han rolig! Godt samboern ikke var hjemme..He he..
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 26. oktober 2007 #22 Skrevet 26. oktober 2007 Husker at med førstemann så føltes det veldig rart, unaturlig og i det hele tatt uvirkelig(!) å skulle sitte og prate med og synge for magen. Men jeg gjorde det litt, og det ble mer og mer naturlig etterhvert som det nærmet seg termin, men ble vel aldrig heelt naturlig,nei. -Selv om jeg synes det er viktig å prøve å få det til. Så nå er jeg så glad for at jeg har tulla på to år som jeg stadig leser og synger for, for da blir jo liksom det for den i magen og...
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 26. oktober 2007 #23 Skrevet 26. oktober 2007 Hehe...må le av *lille frø*
line_n & sara Skrevet 26. oktober 2007 #24 Skrevet 26. oktober 2007 her er det bare samboern som står for synging og prating med snuppa! jeg har jo allerede en kontakt med henne, så jeg føler egentlig ikke for å prate så mye med henne! hun hører dessuten stemmen min hele tiden, alikevell, og hun vet jo ikke om jeg prater til henne eller andre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå