Gå til innhold

Noen som vet permisjonsregler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Jeg har termin i begynnelsen av juni neste år. Permisjon vil begynne ca 2. uka i mai. Hvordan "tar jeg ut" sommerferien jeg skulle hatt i juli (har 4 uker i juli - blir alltid i juli for da er barnehagen stengt - har en jente på halvannet fra før og venter nr 2 nå)? Kan jeg f.eks. ha ferien min i juli - og at pappaen har pappapermen da? Eller setter jeg permisjonen "på vent" dersom pappaen ikke vil ha permisjonen akkurat da? Noen som skjønner hva jeg mener? Eller flytter jeg ferien til neste år - når jeg er ferdig med min del av permisjonen så tar jeg ut de 4 ukene da???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber også i bhg og den er stengt deler av juli! Så da tar jeg ferie i juli! Pappaen kan ta permisjon egentlig når han vil , men de 3 ukene før og 6 ukene etter er forbeholdt mammaen! :) (han kan få permisjon i 2 uker etter fødsel han og, men da betaler enten arbeidsgiver eller de tas ut ubetalt).

Når du tar ferie så settes permisjonen din på vent! :)

De fleste menn som jeg har hørt tar enten permisjonen sin etter mammaen er ferdig med sin, eller tar den i forbindelse med sommerferien! :) Når du har ferie har han permisjon og motsatt! :)

Skrevet

Så la oss si følgende: Jeg begynner permisjonen i 2. uka i mai. De neste 9 ukene er mine (3 uker før og 6 uker etter) så tar jeg 4 uker ferie og så er det igjen 45 uker totalt av permisjonen etter at dette er over (som pappaen skal ha 6 uker av).?

Skrevet

Jeg skal ta permisjon i begynnelsen av januar og er borte 10 mnd. Velger å ta ut ferien i juli (får da feriepenger fra bedriften jeg jobber i) også forsyves permisjonen i 6 uker...

Skrevet

trultemora og wollafruen, kan dere også ta en titt på den seksualundervisning i bhg-tråden, ble litt svett her jeg nå... veldig drøyt syns nå jeg...

prøvd å svare etter beste evne, men kanskje dere har noe å føye til.

Skrevet

Sånn jeg har telt meg frem til så avsluttes permisjonen i starten av juni igjen i 2009. Jeg begynner å jobbe 6 uker før dette (pappapermen) og jobber da ca mai og juni, men så har jeg rett på ferie igjen i juli det året? Man har rett på den lovbestemte ferien fordi om man har hatt mammapermisjon store deler av siste år?

Skrevet

Jeg jobber ikke i barnehage da, men jeg må ha ferien min da for ellers har ikke jenta mi noe sted å være :o) Første som svarte misforsto meg nok litt :o) Jobber på treningssenter jeg.

Skrevet

å sier du det, kunne trengt en personlig trener jeg, he he ;)

Skrevet

Herregud....hehe...det ble litt kort svar...også hang pcen seg opp.. Mente å skrive "kom da! Så skal jeg få fart på deg jeg!"

Skrevet

du kom hit og spark meg i rævva, he he. nei har seriøst litt dårlig samvittighet for denne mangelen på trening. er ikke overvektig eller noe da, men har aldri likt å svette liksom. har du noe peil på yoga?? hvilke asanaer/posisjoner man skal holde seg unna?

Skrevet

Hei igjen smilla! Yoga er jeg ikke så god på, er sykkelinstruktør og veileder styrketrening. Men yoga skal gå fint det? Finnes jo masse gravide-yoga også, om du søker det opp får du sikkert masse tips til øvelser vil jeg tro. Åh....yoga er fint altså. Deilig trening.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...