Gå til innhold

Ville dere ha flytta??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene med 2 barn på 2 og 5 år. Vi har flytta 5 ganger i løpet av 5 år, av ulike årsaker..Sist gang fordi vi måtte selge leiligheten pga samlivsbrudd. Der rakk vi bare å bo et års tid. Beholdt bhg-plassen på det stedet vi bodde før der.

Da vi solgte, måtte vi bare ta den leiligheten vi fikk, fordi vi måtte komme oss ut før den ble overtatt av nye kjøpere.

Men tingen er at eldstejenta mi ikke trives her...Hun har raseriutbrudd, tisser seg ofte ut osv. Reagerer på mange omstillinger, men hun har heldigvis beholdt stabiliteten på bhg med vennene sine der.

Her vi bor nå, betaler vi bare 5500 kr for en 3-roms sokkel på 60 kvm. Men når hun begynner på skolen neste år, må hun rive opp med alle vennene på bhg..:-( Ikke kjenner hun noen her heller....dårlig tilrettelagt med lekeplasser, og etter å ha bodd her i 3 mnd nå, har vi fortsatt ikke møtt barn på samme alderen som hennes.

Nå har vi fått tilslag på en 3-roms rett ved der bestevenninna hennes bor, rett ved bhg, og som soner til skolen som alle vennene hennes begynner på (og som jeg og mine søsken har gått på)

Leiligheten er halvpart av en ny to-mannsbolig, på 95kvm, 2 soverom...helt nydelig..

Er jo f så dyrt da!!! Men..Jeg har tilsammen 21500 i mnd, inkl full OS, bt, bidrag fra to, småbarnstillegg, bostøtte på 3600 (har hørt det er maks.) og utdanningstønad. Har ingen annen gjeld..nedbetalt bil osv.

Vi har fått tilslag på denne leiligheten, men har ikke skrevet kontrakt enda. Grunnen til at vi fikk den, er at huseieren er barndomsvenn av min far:)

Ellers, så dukker det opp 3-roms-leil 1-2 ganger i mnd bare i området der, og på visningene er det som regel stappfullt av stabile par med faste jobber osv. (Slet som bare det da vi leita sist. Var på masse visninger..fikk ingen)

Vill dere slått til på dette???????????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

helt klart, uten tvil! du er svinheldig med det tilbudet..leter som besatt jeg også etter leilighet.. håper jeg kan bli like heldig.

økonomisk klarer man det man må. barnas beste først.

Skrevet

Glemte å skrive at den koster 9000 i mnd i husleie da!!:-/

Men vi slår nok til ja...MASSE positivt...:)

HI

Skrevet

ja herregud jeg hadde flytta umiddelbart. Selv med den prisen :)

Skrevet

9000 i mnd i boutgifter?? Uten å eie?? Det hadde jeg ALDRI gjort!! Jeg har utbetalt 22500 i mnd, har 10 000 i boutgifter, og har bare ett barn på 6 mnd, og jeg klarer meg akkurat hver mnd. Heldigvis har jeg satt av penger til uforutsette regninger senere... Likevel vurderer jeg å selge og heller leie til 5500, selv om jeg må lenger unna byen da.

Men noen er jo veldig økonomisk, så det kan jo gå bra likevel :)

Skrevet

Ja, hadde jeg hatt en baby, så hadde jeg blitt boende jeg også. Men når jenta mi på 5 år har det vondt, vil jeg gjøre alt for at hun skal få det bra. Heller litt trangt økonomisk, å trives bra på området, enn mye å rutte med, å ikke trives.

Hvilke utgifter har du utenom boutgifter da?

Prøver å sammenligne litt her...

HI

Skrevet

Alt for at ungene skal trives.

Flytt, bo der et par år, til det dukker opp et bedre alternativ.

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Skulle ønske jeg fant en 3-roms på 95 kvadrat! Men sånt finnes det ikke i Oslo uten at det er svindyrt...finnes 2-roms på under 60 kvm som går for 9000 i mnd, så sier sitt. Jeg hadde altså flytta.

Skrevet

Såpass ja...herregud...Men bostøtta er sikkert høyere i Oslo da (får jeg håpe!)..

Men takk for svar alle sammen:) Det er nok en riktig avgjørelse ja.

Her er leiligheten forresten, hvis noen vil se:)

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=11463551&reference=1/114/635/51_-686038757.jpg&adheading=1%2F2+part+tomannsbolig+Lund%E5sen&sid=3cbayg6bK984835&pos=12&tot=16&adTypeId=2&WT.svl=Hovedbilde

HI

Skrevet

Utenom de 10 000 i boutgifter har jeg vel vanlige regninger som studielån, telefon, internett, litt dil-dall som bokklubb, bildefremkalling, forsikringer...

Ikke så mye, men så går det penger til mat, bleier og klær. Jeg har altså ingen barnehage eller sfo, eller bil, men jeg har en sparekonto hvor jeg har mulighet til å ta penger fra den dagen dette kommer.

Som sagt så har jeg faktisk vurdert å selge for å leie til 5-6000 pr mnd når jeg begynner å jobbe. Da kan jeg ha bil uten å snu og vende på hver krone. Jeg må sannsynligvis ha bil uansett fordi jeg ikke kommer til å klare å levere min lille til dagmamma før jeg reiser på jobb selv bare med buss. Her i Bergen er det helt elendig med bussforbindelse nemlig!

Men det er jo folk som klarer seg på 3-4000 pr mnd og som har barn i barnehagealder, så for all del.

Men du spurte hva vi ville gjort, og jeg ville ALDRI gjort det! Da hadde jeg heller prøvd å finne på andre ting som gjorde til at datteren min trivdes der hun bor nå. Spesielt hvis dere har flyttet mye allerede.

Hva er det som gjør at hun ikke trives egentlig?

Som sagt; Mulig du klarer deg helt fint, men hvis det blir veldig knapt økonomisk (det er faktisk gaaanske mye penger du skal ut med), og du må flytte igjen? Hva da? Er det virkelig bedre å ha dårlig råd?

(Og for å gjøre det HELT klart; Jeg er IKKE ute etter å provosere eller kritisere, jeg bare lurer :)

Skrevet

Jeg respekterer fullt og helt din mening her:) Bare fint med flere meninger.

Nå er saken avgjort her da, så ingen vei tilbake.

Jeg har satt opp budsjett, og med alle utgifter (inkl.husleie, strøm, tlf, forsikringer, nrk, årsavgift, barnehage, gaver, bensin, boklubb, mat, bleier osv), blir det 17500.

Altså 4000 til overs til klær og fornøyelser. Det skal da vel kunne gå fint det. Mener jeg da. Bedre å ha litt dårlig råd, og bo i ett område hvor hun har den sosiale kretsen sin.

Hun trives ikke, fordi vi finner ingen barn..Etter 3 mnd, har vi ikke møtt ett barn på hennes alder!

Og hun STORtrives i bhg sin..Det er en stor fordel for henne, å begynne på skole med dem.

HI

Skrevet

flott tilbud, men det er jo fryktelig dyrt da!! jeg ville ikke klart og betale så mye i leie,her er max leie på 6000kr mere ville ruinert meg. men alt var jo perfekt ellers,skjønner du grubler på det.

Skrevet

uff det var dyrt, men ville nok flyttet pga eldste ja!

lykke til =)

Skrevet

Jeg synes du har gjort et kjempe godt valg! Det er veldig viktig å trives i området du bor i. Nå vet du at barnet ditt skal få gå på skole med vennene sine og hun får bo i nærheten av bestevenninen! Du har flyttet mye rundt og det kan være det barnet ditt reagerer på. Tror det er viktig å forklare henne at nå skal dere bo i denne leiligheten lenge, her kan hun ha vennene sine på besøk osv.

Ønsker deg lykke til jeg!

Skrevet

Hvis du har 4000 igjen ETTER mat og bleier også, da har du det for så vidt greit. Denne mnd hadde jeg 4000 igjen som skal gå til å bruke, inkludert mat og bleier!

Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare meg når jeg begynner å jobbe... Da kommer jeg til å ha omtrent det samme utbetalt som nå, og jeg må ha bil sannsynligvis... Men som sagt så selger jeg kanskje istedet, og flytter nærmere der jeg skal jobbe. Vi får se... Ikke lett dette altså! Egentlig et evig forba**** mas!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...