Gå til innhold

Termin midti verste eksamenstid.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin midt i verste eksamenstiden til sambo.

Har en liten en fra før som da kommer til å være 14mnd.

Tips til hvordan vi skal ordne allt?

(dvs,noen til å ta småen, sambo med på sykehuset etc)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke sikkert du føder mens han har eksamen. Antar han ikke har så mange?

Men sånn førevar bør han kanskje sjekke hvorvidt han har gyldig forfall hvis du skulle føde slik at han ikke får deltatt på eksamen.

Skrevet

oi... det har vi ikke tenkt på en gang.

Frykten er vel at allt skjer på natta, rett før en eksamen eller noe, og hva da med lillemann.

Skrevet

Trodde det var det du lurte på jeg..hehe.. :o)

Men har dere ikke barnevakt så kan jo ikke samboeren din være med på fødselen. Hva med å alliere seg med noe familie? Venner? Naboer? Dere kjenner vel noen i nærområdet som kan ta seg av barnet en natt, og sørge for eventuel levering i bhg eller noe?

Med tanke på eksamen regner jeg med at en fødsel er gyldig forfall, men mulig han må ha sykemelding eller legeerklæring. Men det er bare å sjekke med studiestedet i god tid.

Tipper han ikke har mer enn 2-3 eksamner og i såfall skal det jo godt la seg gjøre at du treffer på akkurat en av de.

Skrevet

hadde i såfall vært typisk meg.

med småen fødte jeg nøyaktig på termin.

Skrevet

Det er jo ikke værre enn at samboeren din må belage seg på å ha et "hengefag", det er jo ikke verdens ende. Mange som har måttet leve med det av mindre gode grunner enn en fødsel :) Bare be sambo sjekke hva studiestedet trenger av dokumentasjon for at fødselen skal regnes som gyldig fravær.

Når det gjelder småen så får dere finne noen som da gjerne ikke har eksamen på den tiden som kan være stand by rundt termin. Det er lurt å "prøvekjøre" opplegget i forveien. Si du føder om natta, da er det greit at småen har vært på overnatting som deres allierte...sånn at det ikke blir første gangen når dere er på føden og den som skal passe ikke kan få tak i dere så greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...