Gå til innhold

Hvordan er det jenter er dere hønemødre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I nyeste Mamma er det intervju med ung og eldre mor og litt info om det å få barn både tidlig og litt mer moden aldre.

Der står det blandt annet at det er veldig vanlig at eldre mødre også er hønemødre.

Selv er jeg det ikke til tross for at ejg er godt moden og 1.gangsmamma men hvordan ser dere på dere selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehehe, kan jo lese innlegget jeg skrev tidligere i kveld;-)

Jo, jeg er mer hønemamma nå enn tidligere. Ikke fordi jeg er moden, men fordi jeg rett og slett har fått en liten en for siste gang tror jeg. Det er jo ofte slik at de minste er de vi diller mest med i en søskenflokk. Den som blir behandlet som minsten resten av livet:-) Jeg er selv minsta av tre søsken, selv om jeg ble tidlig selvstendig, er jeg fremdeles minst;-)

Jeg har aldri vært hysterisk eller dramatisk som mamma, har heller vært ganske avslappet og rolig, men jeg kjenner også at jeg sitter på mer visdom om livets realitet i en alder av 40 og dermed blir litt ekstra påpasselig i visse situasjoner.

Men jo, jeg har sett eksempler på mødre som fikk barn sent, og som "tok helt av":-)

Det er nok også veldig individuelt. For jeg kjenner jo yngre mødre som er mer hysteriske enn jeg noen gang har vært i nærheten av:-)

Skrevet

I tillegg til å være skikkelig hønemor både for liten og stor,både når jeg var 23 år ung førstegangsmamma og 38 år gammel modenmamma så er jeg en ordentlig løvemor.Som brøler høyt om noen ikke er greie med barna mine :))

Skrevet

He he, liker å si at jeg ikke er det, men jeg er nok det...

Akkurat som de fleste av oss :)

Skrevet

Hva er en hønemor, tro? Det kommer kanskje litt an på definisjonen.

Jeg synes mannen min er litt i overkanten hønefar (eller hanefar, men da blir liksom betydningen en annen...?) m. h. t. å være redd for at hun skal falle ned fra noe.

Jeg synes det er fint at hun klatrer.

Jeg ble mamma for første gang da jeg var 40, og jeg tror ikke jeg er hønemor på noe område, egentlig. Tror jeg, men kanskje en yngre mor ville syntes det.

Skrevet

Ja, det vil jeg påstå jeg er. Ikke hysterisk hønemor, men hønemor er jeg. Og jeg er ikke flau over å være det heller. Bare noen ganger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...