Gå til innhold

Melk/grøt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan trappet dere ned på melken i overgangen fra melk til grøt? Håper på litt svar med erfaringer, eller bare tips, merker jeg bruker en del energi på dette altså!!!

Har en stor jentebaby om får mme!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter jeg...

Skrevet

Det du kan gjøre er å gi henne mere grøt,slik att hun ikke trenger melk etter grøten,men da må hun spise seg mett på grøten.

Gi da også vann til.

Jo mere fast føde hu får,jo mindre melk gir du henne.

Hun har sikkert rene melke måltider enda,og da gir du henne den melken hun pleier å drikke.

Altså,jo flere måltider med fast føde,og mindre måltider med melk.

Skrevet

Jepp, mange som sier mere grøt, men hun spiser ikke alltid så mye grøt, noen ganger 5 små skjeer, andre 10-12 (teller ikke) Hjelper ikke med mye grøt når hun kniper igjen munn og snur seg vekk liskom! Da hjelper det ikke at folk skriver gi dobbel porsjon :) Men likevl drikker hun hele flasken etterpå, prøvde å redusere men da gråt hun når jeg tok den vekk, blir ikke det litt feil???

Men skal prøve å gi grøt til 11 måltidet, har vanligvis bare gitt grøt på kvelden siden vi er i startfasen, så kanskje det løser litt problemet. Hun får vann ja. Takk for svar ;o)

Skrevet

Ok.

Kanskje hun ikke er noen grøt elsker.

Da må du nok gi melk etter grøten ja.

Storebroren her likte ikke grøt,så han levde på mme,fruktpure og middag til han ble ca 8 mnd.

Da begynte vi med brød.

Og da det kom så langt att han spiste seg mett på brød,kutta vi ut melken etter brødmåltidet.

Kanskje du må gjøre det samme..

Skrevet

Oppdatering:

Gått så fint i dag!!!

Kl 07; melk 210 ml

Fikk lurka og lira inn grøt kl 11:00, ikke videre superivrig, men det virker som hun liker grøt altså, men blir litt opptatt av andre ting innimellom, jeg vet ikke, men hun spiste en grei porsjon, drakk vann etterpå, og 100 ml melk.

så kl 15:00 ca, spsite hun en grei porsjon middag, da gaper hun så fint så! Fikk litt vann, og ca 150 ml melk etterpå.

kl 18:30 grøt, en helt grei porsjon, gapte mer da, og fikk full flaske igjen, dvs 210 ml.

Og nå sover hun så godt atte! :o) Så alt i alt er det en mye bedre dag i dag! så på`n igjen i morgen- leste i spedbarnsboken at man gradvis skal redusere melken, jeg tok litt hardt i jeg, og kuttet tvert- så ikke rart hun gråt stakkars! Men i dag som sagt, alt bra, så går for en likens dag i morgen jeg :)

takk for råd i så fall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...