Gå til innhold

Hvordan sovner babyene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før måtte vi gå og bysse henne i søvn, nå har vi sluttet med det, men vi sitter med henne i fanget til hun sovner, nytter ikke ellers (snakker om til natta nå altså) Hun er bare 2 mnd da, og har jo hørt at det reguleres ved 3mnd, men var litt interessert i å høre deres erfaringer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært heldige vi for vi har bare lagt snuppa i senga si så har hun sovnet. Bare putte smokk 2-3 ganger!

Skrevet

Rett i seng her også, bare litt innputting av smokk.. 8 uker i morgen..

Skrevet

har bestandi sovna når æ har lagt ho..må putte inn sutten par ganga i løpet av kvelden da! ho e 10 mnd nu

Skrevet

Min jente og, først i grinda, men nå har vi lagt henne opp i senga, 6 mnd, litt trege, men hun sovner der. Ikke noe prob, hender vi må inn med sutt en gang el to! Har kosebamsen sin :o) Så den holder hun godt rundt! Kan jo være et tips ;)

Skrevet

hehe du får jo bare svar av de som har sånne gull sove unger.. (ikke bli sinna dere da, ikke vondt ment) Vi byssa i 4 mndr, så ble snuppa litt tung, så begynte å legge henne ned, trekke opp en sånn uro som går rundt som henger over senga, og holder i hånda, eller stryker på hodet. Tar ofte halvtime tre kvarter før hun sovner, men vi koser oss den tida. Hun er 5 mndr.. må bysse hvis hun skal sove borte, men det syns jeg ikke gjør noe. så lenge dere syns det er ok, så bare fortsett. Før eller senere klarer de jo å sovne på andre måter! Det går seg til!

klem

Skrevet

Vi sleit med det sammen, vår baby hadde kolikk da så det blir jo litt annerledes. Det vi prøvde på var å la henne finne roen i sengen, tulle tepper i sengen så det skulle bli lunt, gå inn hver gang hun skrek og stryke panna, snakke rolig og tilby smokk. Til slutt funka det (ved 3 mnd alder som du sier).

Skrevet

Tja, Bo vil IKKE sove men vi prøver byssing, smokk, vogge, rugging, synging og til slutt sovner han på puppen i 12-tia...

Han sovner jo før den tid men ikke for natta, vokner alltid etter 40 minutter - lys våken!

Skrevet

Vi legger oss i sengen sammen, så synger vi litt mens han får flaske. Når han er ferdig med flasken så får han pupp, og sovner som regel ved den etter hvert (krabber litt rundt i sengen, så tilbake til puppen osv.) Når han har sovnet skikkelig tar jeg ut puppen og setter inn smokken, så går jeg ut av rommet. Han våkner som regel igjen og da må jeg inn og legge meg ved siden av han til han sovner igjen. Han liker mye nærhet;)

Han blir 1 år om 1,5 uke.

Skrevet

LItt ironisk å svare på det her nå for egentlig å så har vår tass på snart 7 uker sovna greit i senga si, men i kveld? Nope, nå har han ikke lyst og jeg skjønner ikke helt hvorfor. Virker ikke som han har vond i magen kkurat og mett var han og smukken detter ut hele tide!, Så nå har jeg satt på babycallen og sitter med dyna rundt meg i stua og følger med om han roer seg. Han gråter ikke, men klager liksom og er litt urolig, OG pappan ligger like godt å sover!!!!Jeg får ikke sove likevel når han stanker slik så kan likegodt sitte nede,hehe, så lenge han ikke gråter:)

Blir bare irritert av å ligge siden av en snorkende far som ikke har antenner for lydene,hehe.

Skrevet

Før måtte vi og bysse, kjøre i vognen etc, men nå sovner hun i sengen selv...må gi henne smokken noen ganger da men...

Før hun begynte å sove av seg selv i sengen lot jeg henne sovne på brystet mitt...der sover hun alltid godt...

Hun er akkurat blitt 3 mnd, og jeg merker den "magiske" forandringen ja... :)

Skrevet

På dagtid får han ligge i dobbelsenga vår, jeg ligger sammen med ham til han sovner. Legger han på siden mot meg, synger en sang, nusser ham så sovner han (med smokken i munnen). Er sååå koselig altså!!

På kvelden når han har fått på nattisen så sovner han på puppen, så da legger jeg ham bare ned i senga si. Spørs om vi må gjøre dette litt annerledes snart..

Skrevet

Jeg gir Erik Leander pupp i sengen, og når han er mett og fornøyd og har rapt så legger jeg han i vuggen sin, og stryker han over kinnet mens jeg synger tre nattasanger.. Hender han er litt urolig i begynnelsen før han finner roen helt, men da vugger jeg bare vuggen, passer på at smokken er i og sitter i rommet.. Pleier som regel å være sovnet innen 10 minutter da:)

Skrevet

Teila:Høres ut som min lille tulle.....ikke lengre enn 40 min søvn av gangen om kvelden, før hun legger seg sammen med meg i 11-12 tiden. Kjenner at det begynner å bli slitsomt nå å ikke få alene-tid! Lurer på om dette har sammenheng med at hun sover veldig lenge om morgenen. Hun har på det meste sovet til halv ett. Må kanskje begynne å vekke henne tidligere for å justere på rytmen hennes. Noen med lignende erfaringer?

Skrevet

Flaske på sengekanten, så rap og i seng med koseklut. ligger på eget rom. sovner av seg selv, håper det varer, gjort det lenge nå. 5 måneder gammel

Skrevet

legger henne i sengen, så putter hun selv tommelen i munnen og sovner.... heldig ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...