Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg er student... har i dag 30 stp pr. semester. Men... Til våren skal jeg også ha 30 stp, og jeg går ut i permisjon i mars. Men så tar jeg eksamen i det ene faget i juni, og har dermed bare 15 stp igjen. Det vil si at jeg går fra å være fulltidsstudent til å bli deltidsstudent i permisjonen min... Hva skjer da???
Lamaungene 07 og 10 Skrevet 25. oktober 2007 #2 Skrevet 25. oktober 2007 du kan jo søke deg opp på ekstra valgfag etter permisjon slik at du får tilsammen 30 stp til det eventuelle siste semesteret du må ta... om ikke kan du bevisst vente med å ta denne eksamenen du egentlig tar i juni...det stilles ingen krav til at du fullfører noen eksamen i permisjonstiden, så på den måten har du fremdeles 30 stp igjen å ta og dermed fulltidstudent siste semesteret etter permisjon...
Lamaungene 07 og 10 Skrevet 25. oktober 2007 #3 Skrevet 25. oktober 2007 og forresten...du trenger ikke nødvendigvis ta eksamen i valgfaget(-ene), men da vil en viss sum (husker dessverre ikke om det er 4000,8000, eller 16000, men tror 8000) ikke bli omgjort til stipend...fordelen er da allikvel at du får fullt lån utbetalt om du har behov for dette gjennom lånekassen, dette gjelder ikke ved deltidsstudier hvor du evnt. kan få mye mindre andel i lån...sånn just for the record
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå