litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 Skal gifte oss, og skal ikke ha kirkebryllup. Har lyst på noe annet enn sorenskriverkontor. Så nå lurer jeg på hvem jeg kan finne i Vestfold som kan vie oss, gjerne utendørs.
rødhette* Skrevet 25. oktober 2007 #2 Skrevet 25. oktober 2007 Human-etisk forbund? Mulig de som vier på rådhuset kan vie utendørs også?
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 25. oktober 2007 #3 Skrevet 25. oktober 2007 humanetisk gjør det vel hvor du vil tror jeg..
Gjest ->>- Skrevet 25. oktober 2007 #4 Skrevet 25. oktober 2007 "Vigslere er: a. prest i Den norske kirke, og prest eller forstander i et registrert trossamfunn, eller seremonileder eller tilsvarende i livssynssamfunn som mottar tilskudd etter lov 12. juni 1981 nr. 64 om tilskott til livssynssamfunn når Kongen har godkjent formen for inngåelse av ekteskap. b. notarius publicus - også utenfor det vanlige embetsdistriktet c. norsk utenrikstjenestemann, jf lov om utenrikstjenesten § 17." Det mest nærliggende er i grunn human-etisk forbund, da de gjerne stiller opp på mer alternative bryllup. Men får dere tak i en notarius publicus, vanligvis dommerfullmektige e.l, som er villig til å vie noen utenfor tinghuset funker jo det også, men det er nok vanskeligere å finne.
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. oktober 2007 Takk takk. Det var vel ca det jeg trodde også.
LadyLuck & Skrevet 25. oktober 2007 #6 Skrevet 25. oktober 2007 i utlandet har du jo også sjømanskirke prestene, tror de reiser dit du er, tror ikke du må i kirken. Og så byfogden da
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 25. oktober 2007 Nå er det altså snakk om i Vestfold fylke, er vel enda en del av Norge? =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå