Gå til innhold

Går fra fulltidsstudent til deltidsstudent

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er student... har i dag 30 stp pr. semester. Men... Til våren skal jeg også ha 30 stp, og jeg går ut i permisjon i mars. Men så tar jeg eksamen i det ene faget i juni, og har dermed bare 15 stp igjen. Det vil si at jeg går fra å være fulltidsstudent til å bli deltidsstudent i permisjonen min...

Hva skjer da???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skjer ingenting.. Du havner bare ikke så mye på etterskudd siden du tar en eksamen i permisjonene.

Skrevet

Jeg er også student og skal ha baby i mars, kanskje slutten av februar. Har lyst til å ta en eksamen til våren dvs 10 studiepoeng, men er ikke helt sikker om det lar seg gjøre. Fordi det er ikke noe lesestudium jeg går på, men mye gruppearbeid og øving og innleveringer også. Og bor 40km fra skolen... Jeg skal melde meg opp i alle tre fagene og trekke meg senere. Det gjør jeg for å forsikre fødselsstipend. Og det er også den eneste du må gjøre - passe på at du ikke blir deltidsstudent helt offisielt. For da får du også mindre fødselsstipend. Samtidig så blir du forsinket når du ikke er formelt deltidsstudent. Men det er ikke så farlig å være 15 poeng forsinket når du ikke har forsinkelse fra før. Jeg synes det er bedre enn å få 4000 i mnd i stedet for 8000:)

Skrevet

Takk for svar!

så jeg kan melde meg opp til flere fag og deretter melde meg av uten å miste noe av fødselsstipendet?

Jeg er egentlig ferdigutdannet til våren, men det spiller ingen rolle om jeg vil ha flere fag? De nekter ikke meg penger selv om jeg får flere studiepoeng enn jeg må?

Lærerutdanning er 240 stp, men om jeg tar et ekstra fag og får 255 så gjør ikke det noe? Jeg kan jo selvfølgelig melde meg av igjen da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...