Gå til innhold

datter på 6 uker hvor ofte hos barnefar???

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har en datter på seks uker sammen. lurer da på hvor ofte det er normalt at han møter henne!?!?! jeg fullammer. han vil annenhver dag, mener selv at dette er for ofte. og hvor mange timer av gangen?!? trenger svar....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når hun er så liten er det viktig at hun møter far ofte, men trenger ikke være så lenge av gangen. feks. kan bf være med henne hjemme hos deg og barnet(sånn at hun er i kjente omgivelser) 1 time 3 ganger i uken..?

etterhvert er det jo bedre at han har samvær med henne skjeldnere og lengre. vanlig samvær når hun blir større er 1 dag i uken og anenhver helg.

• 1 år senere...
Skrevet

Det er vanlig med overnatting hos far etter fylte 1 år.

Dette blir anbefalt av dem som har med barn å gjøre (spesialister,forskere)Og da gradvis begynne med overnatting,men ikke en hel helg, med en gang.

Det sier jo seg selv at far ikke kan ha barnet annenhver dag,når du ammer.Stakkar barn sier jeg da,det blir en rotløs hverdag,da barnet blir eldre å skal begynne med rutiner.Far skal la mor få styre de tingene der og er dere ikke sammen,så har han ikke en ting han skulle ha sagt.

Stå på hønemor,det er DU som bestemmer;-)

Klem og lykke til ;-)

• 7 måneder senere...
Skrevet

Vet dette innleget er gammelt, men må bare svare.

Du som mener ikke far skulle ha noe å si om rutiner når de ikke er sammen.

Syntes du burde tenke deg litt om. Er det virkelig bare mor som bestemmer over barnet, nei tror ikke det. Er man ikke to om å få barn kanskje?

Skjønner hva du mener med at far ikke kan ha barnet annenhver dag når man ammer, men han har krav på å se barnet hver dag. Hjemme hos mor feks.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Nei, far har IKKE "krav" på å se barnet daglig. Bare sånn at det er sagt. Lyst er noe annet..... En får ikke alltid alt en har lyst på her i livet.

Og det blir aldri som når en er 2 foreldre i samme hus, når en ikke bor sammen. Det er bare realiteten. Og det må dessverre far bare tåle. Mor har ingen plikt til å fristille sitt hjem til fars forgodtbefinnende, selv hvor mange barn de har sammen.

Og den som ikke bor med barnet til dagen, har lite å si på rutiner i barnets hjem. En kan ikke få retten til å diktere hvilke regler andre skal ha i sitt hjem, når en ikke bor der selv. Hjelper ikke om en har barn i dette hjemmet.

• 4 uker senere...
Skrevet

Datter på 7 uker

Jeg har på mange måter den samme utfordringen i forhold til barnefar til min datter. Han ønsker å komme annenhver dag ( men forteller ofte at han synes dette er for lite), dessuten mener han at 2 timer som han får hver gang med henne( noen ganger mer) er for lite og hevder at jeg ødelegger forholdet mellom han og datteren hans ved at hun vil glemme han om hun ikke treffer han oftere.

Vi har hatt en del turbulens gjennom svangerskapet som igrunnen har slitt meg fullstendig ut, men jeg ønsker uansett at min datter skal kjenne sin far og ha et godt forhold til han, derfor har jeg gitt etter på samvittigheten.

Men i og med at jeg selv i barsel ikke får gå fri for " skyld og skam", har jeg nå fortalt han at han kan komme 2 ganger i uka, men ha litt lengre tid med henne... Er dette ødeleggende for henne? Vil hun glemme sin far og få et svakere forhold til han? Trenger vel kanskje å vite at jeg ikke er urimelig i forhold til pappaen, vet ikke selv lenger, kjenner at jeg begynner å tro på at jeg ikke er særlig samarbeidsvillig...

Han mener dessuten at han har krav på 2,5 mnd av min permisjonstid, kan dette stemme i og med at vi ikke bor sammen?

Skrevet

Du gjør det helt OK overfor barnefar, med et par ganger i uka noen timer hver gang:) Jeg mener 1-2 timer er mer enn nok. Du kan heller tilby 3 ganger i uka à 2 timer.

Det aller viktigste fra barnets ståsted, er hovedomsorgsgiver(mor i de aller fleste tilfeller). Alle andre er likestilt, selv om de "heter" pappa, farmor, bestemor, mammas venninne eller hva. Det er utfra barnet en skal vurdere dette, og ikke annet. Far kan syns dette er urettferdig, men det er mer urettferdig overfor barnet å ta fra det hovedomsorgsgiveren..... Det med å huske at pappa er pappa kommer senere, og da er det viktig at han har stilt opp jevnlig helt fra starten. Ellers tar det bare lengre tid for barnet.

Og så til det med permisjon; NEI, far har ingen rett, men du kan gi ham det om du vil.

• 4 uker senere...
Skrevet

Om du ammer er det jo begrenset hvor lenge barnet kan være hos faren.

Kan ikke tvinge deg til å slutte å amme...

Jeg bodde ikke med barnefar, men han kom ofte til oss og vi dro til han.

Etter tre år ville han ikke ha mer kontakt han da , men det er en annen sak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...