Gå til innhold

jeg farga en kjole ikveld...

Anbefalte innlegg

Skrevet

men den ble altfor mørk rosa,jeg skulle ha babyrosa...kan jeg klore denne da for å få en lysere rosa farge ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da tror jeg den blir skjoldete..

Gjest irismor
Skrevet

Du kan jo kjøre den i vaskemaskinen med litt klor.

Legg kjolen i vaskemaskinen, hell klor i kammeret til vaskepulveret og sett den på et program.

Men jeg garanterer ikke et perfekt resultat, men muligheten for og få kjolen sånn nogenlunde jevnt kloret er større enn å legge den i klorvann.

Skrevet

Ja da blir det lett skjolder hvis den ikke ligger helt rett i vannet.

Kan jo prøve å legge den i badekaret hvis du har det, men det er vasnkelig å få det jevnt.

Skrevet

har ikke badekar..:(

men jeg skjønner ikke hvordan det kan bli ujevnt om hele kjolen ligger under vann med klor i liksom...hele blir jo dekka da ?

Gjest irismor
Skrevet

Hvis du ikke klarer å rette ut alle små og store skrukker kan kjolen fort bli skjoldete. Vask den i vaskemaskinen.

Skrevet

er vel at denikke blir så bleket i folder og rynker (nesten som batikk)

Skrevet

Er vel bare å prøve, er jo ikke værre enn at du kan farge den igjen om resultatet blir ille;)

Rør rundt når du holder på, så hele kjolden blir dekket og flytter på seg;) Mulig resultatet blir ille, men da farger du den bare igjen.

Skrevet

tåler vaskemaskinen klor da?

Gjest irismor
Skrevet

Ja eneste baktalen med å kjøre klor i vaskemaskinen er at vaskemaskinen blir litt ren innvendig den også =))))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...