Gå til innhold

Utesoving nå som det blir kaldere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere? Kommer dere til å fortsette å la babyene sove ute når gradene kryper nærmere 0 og blir noen minusgrader? Evt hva er grensen for at de ikke lenger bør/kan sove ute? Er det "aldersbestemt" når det gjelder utesoving? Leste et sted her inne at kuldekrem ikke skal smøres på babyer under 6 mnd... Tåler de bedre å sove ute når de er over 6 mnd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er greit å la barna sove ute helt til det blir rundt -10 gr.

På apoteket har jeg kjøpt Ansiktstkrem fra Babyline. Den er bl.a til beskyttelse i kaldt vær. Står ikke aldersgrense på den....

Skrevet

Takker for svar:) Ved hvilken temp burde man bruke sånn ansiktskrem, da?

Skrevet

Det er litt farlig å stole blindt på det man leser her inne. Spør på apoteket hvilken kuldekrem de anbefaler til babyen. Så lenge ungen har nok varme klær på kan den sove ute til det blir så kaldt at du får vondt i nesa når du puster. Vanskelig å sove med vondt:)

Skrevet

Joda, skal nok være litt forsiktig med å stole på alt så klart... På apoteket pleier jeg uansett å spørre før jeg kjøper ting som er beregnet på lillegutt;) Begynner jo å bli ganske så kaldt nå, så er kanskje på tide å komme seg på apoteket og få spurt litt om slike ting som blant annet kuldekrem... Grei regel den med "så kaldt at en får vondt i nesa når man puster"!

Skrevet

Didriksen kommer nok til å sove ute til det blir ganske kaldt. Storesøs gjorde det hun også. Men ikke når det er mer enn 10 minus da. Har jo voksipose =) Når det gjelder kuldekrem så er Ceridal kjempebra. Den inneholder ikke vann så den kan smøres på rett før man går ut. Mange som har ødelagt huden til barna pga av vann i kremen og de har gått rett ut i kulden, da fryser jo huden. Storesøs har veldig ømfintelig hud, og vi har brukt denne på henne hele tiden og hun er helt fin =)

Skrevet

Takker for kuldekremtips! Skal spørre etter den:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...