Gjest_1001 Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg har kjøpt meg gresskar :-D Tenkte jeg skulle lage sånn lykt av den. Men jeg vil også lage mat. Kan man ikke lage paier og kaker med gresskar i? Og finnes det noe mat man kan bruke det i. Og hvor lenge holder "skallet" seg egentlig. Når begynner den å bli ødelagt. Og om det er tips til en side med mønster. Jeg må øve meg til halloween. Gleder meg :-D
MamiMaribel Skrevet 25. oktober 2007 #2 Skrevet 25. oktober 2007 Gresskarsuppe! Veldig godt........:-)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 25. oktober 2007 #3 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg fikk smake noe nydelig he rom dagen som svigermor lagde. Slags syltetøy/marmelade med store biter. Nydelig til kjøtt og fisk!!! Skal sjekke hvordan hun lager det:-)
Gjest_1001 Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. oktober 2007 Ingen som vet hvor lenge skallet holder seg? Hvis jeg skjærer ut i dag, holder det til halloween? Jeg skal jo lage en til den dagen, men hadde vært fint med to. Hehe, så kan jeg planlegge litt, for jeg er nødt til å bestille og lege av. Jobber i butikk, hehe, og gresskarene er umåtelig populære her i området. Ingen oppskrifter dere synes er gode da?
MamiMaribel Skrevet 25. oktober 2007 #6 Skrevet 25. oktober 2007 Her er oppskrift på peruansk gresskarsuppe: (må bare si at dette er ca. mål, for jeg slumper når jeg lager den) 2 liter kraft (lager du kraften av høne blir suppen VELDIG god!!) 5-600 g raspet gresskar 2-3 raspede gulrøtter 4-5 poteter i terninger 2-3 fedd hvitløk 1 ss oregano Salt og pepper etter smak La dette koke seg mørt. På slutten, mens suppen enda småkoker, kakker du 3-4 egg oppi. Rør forsiktig rundt i suppen så eggene løser seg opp og danner klumper/ tråder. (eggene skal ikke bli borte i suppa). Skru ned til laveste temperatur, og ha i ca.1,5 dl h-melk. (blir suppen for tykk, tilsetter du mer vann/buljong)
MamiMaribel Skrevet 25. oktober 2007 #7 Skrevet 25. oktober 2007 Glemte pasta! Kok dette i en gryte for seg, for hvis du har det rett i suppa blir de veldig myke og ekle dagen etter...:-) jeg pleier å bruke pastaskjell, det spiller ingen rolle....
Gjest mphs Skrevet 25. oktober 2007 #8 Skrevet 25. oktober 2007 Er hallowen den 31 oktober? Da er det litt tidlig å skjære det nå. Ville ventet til dagen før eller tidligst to dager før. Det er veldig godt med greskar marmelade og du kan riste frøene i ovnen med litt salt, dette er godt å spise slik det er eller i salat og brød.
Mersa og gutta <3 Skrevet 25. oktober 2007 #9 Skrevet 25. oktober 2007 Gresskarsuppe er fantastisk godt!! Vil anbefale det!
LadyLuck & Skrevet 25. oktober 2007 #10 Skrevet 25. oktober 2007 kan prøve å smøre innsiden med sitron, funker jo på epler
mayaya Skrevet 26. oktober 2007 #11 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg lagde et på lørdag, og det gikk i søpla i dag :-/ Men det har stått inne da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå