jenta fra havet Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 Hei, jenter..! Ja, her går det sin vante gang med opp og nedturer, BabyComp, eggløsning, gravide venninner, barnesanger osv.osv... Vi er nå en litt søt gjeng egentlig! Jeg har kuttet ut BiM litt, og det har egentlig vært lurt tror jeg... man får ikke mindre babysug av å være her inne altså!! Men det skal sies at jeg har hatt det ganske vanskelig med babygreiene i det siste. Det føles rett og slett utrolig trist, usunt, urettferdig, ja feil rett og slett, å ikke være gravid... Så jeg har sagt til sambo (som har sett at jeg er ganske så ute av meg..) at jeg snart ikke orker mer venting, og at vi må ta en alvorlig "babyprat".. Men jeg har tenkt å snakke med noen andre først. Sånn at jeg får strukturert tankene mine litt.. og sagt ting høyt, så det ikke blir tullete og feil når vi skal ha den "o store samtalen". Tenkte å ta en tur til gratis-studentrådgivningen på universitetet. Det er et bra sted tror jeg å få snakke med en eller annen uten å måtte betale eller vente så utrolig lenge på å få time. Så sånn står det til hos meg. Ha en fin-fin slutt på uka jenter..nå er det snaart helg! Klemmer i alle retninger..!
Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #2 Skrevet 25. oktober 2007 Hei hei! Kjekt å "se" deg igjen! Det er nok lurt det å kutte ut Bim litt; jeg har selv redusert tiden min her inne, men jeg greier ikke å la være å være innom en dag. Egentlig veldig dumt, men jeg er ikke like aktiv her inne som jeg har vært. I august var jeg virkelig langt nede; hadde det ikke godt med meg selv i det hele tatt, mest pga min store babydrøm, og det at sambo ikke var klar. Du gjør nok lurt i å prate med noen utenforstående; det er godt å få strukturert tankene sine litt og satt ord på hva en føler. Jeg har selv pratet med noen om problemet, vel, det var jo mye som lå og trigget og det ble tatt opp en god del; må si det hjalp veldig. Fokuset var ikke på babyer, men jeg fikk likevel god hjelp. Anbefales på det varmeste. Hos meg er det babycomp, kondom på røde dager, venninner som har fått baby og en samboer som ikke er klar... æsj..Jeg hadde el i helgen, og merket jeg da ble ekstra følsom for at det ikke skjedde noe.. det er vel nokså normalt. Spurte ham hva han hadde sagt dersom jeg hadde svart følgende dersom noen, evt svigermor eller noen andre hadde spurt om når vi kom til å skulle begynne produseringen: "Det er ikke meg det står på". Han svarte da at han hadde følt seg dum, at han hadde synes det ville vært dårlig gjort, for da ville han blitt satt i dårlig lys. Jeg svarte da at det kom jeg ikke til å gjøre, men at jeg sier "vi får vente litt til, vi er ikke klare enda" etc. Han setter pris på det, samtidig liker jeg ikke å skulle si det sånn heller. For det er jo ikke slik jeg føler det. Nå sa jeg til ham at neste gang spørsmålet dukker opp, da fikk han svare! Klemmis
-Mariposa- Skrevet 25. oktober 2007 #3 Skrevet 25. oktober 2007 Foreløpig er det noen få venner og søstra mi som vet at jeg vil ha unge, men ikke sambo. Om svigers spør så sier jeg nok at vi vil vente litt. Men jeg kjenner litt på meg om at denne VENTINGA tar flere år til, så kommer jeg nok ikke til å være like diplomatisk overfor svigers, men si at de heller får spørre sambo.
jenta fra havet Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 26. oktober 2007 Bare Ine: Ja, det er nok veldig lurt å snakke med noen.. Er jo ikke bare selve babyen som er "problemet," men mye annet som følger med.. det reiser seg mange spørsmål om forpliktelser, enda mer etablering i forholdet, eksistensielle spørsmål...ja det er mange ting. Skal ta en tur innom studentrådgivninga på mandag tenker jeg. Det er ikke greit med de følelsene som melder seg rundt EL!! Det er jo da man kunne blitt gravid.. "nå kunne det skjedd.." "nå er det for sent..." osv.. og i hvertfall for deg som har "bevis" for når det er! Sukk.. Er en sånn håpfølelese rundt EL og en skuffelsefølelese runt TR.. Enig? Ja,ja.. man får nå bare være i det, og håpe at det varer til man endelig får prøve..det er vel sånn at den klare kroppen sier fra når den ikke gidder vente mer,med at suget dabber av..Huff! Dit skal det ikke komme!! Herved har jeg bestemt at det ikke skal skje. Basta. Frøkna: Har du ikke snakket med samboen din om at du vil ha barn? Åj.. (hadde intrykket av at du hadde det, men kanskje husker jeg feil..?) Men det er jo bra at svigers er innstilt på å få barnebarn, for det er sikkert lettere for disse mannfoka å bli klare hvis deres foreldre viser at det er tiden for å få barn.. Mine svigers er helt innstilt på at vi må vente, og nevner ikke barnebarn en gang..! Og det er ikke no bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå