Gå til innhold

Jobbintervju og graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på jobbintervju i morgen, og er gravid i 7. uke. Bør jeg si fra om det? Samvittigheten min sier at jeg bør, men så vet jeg jo samtidig at da får jeg aldri i verden jobben.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de ikke spør deg direkte (noe jeg ikke tro de kan gjøre) så trenger du vel ikke si det

Skrevet

mente å lese en plass at dersom en er mindre enn tre måneder på vei (enkelte vet det jo ikke før en er nesten så langt...), så trenger en ikke opplyse om at en er gravid, med mindre der kommer direkte spørsmål om det...

Skrevet

1. de har ikke lov å spørre

2. du har ikke plikt å opplyse

men skjønner tankegangen din. Var i samme situasjon som deg i april/mai. Lot være og sa ingenting (til tross for kjempedårlig samvittighet), fikk jobben, men jeg vet også at jeg garantert ikke hadde fått jobben om jeg hadde sagt det...

Dersom du vet at du er meget kvalifisert/overkvalifisert (altså mere kvalifisert enn det du tror de andre søkerne er), kan man jo vurdere å si det da, men ellers.....nei jeg ville holdt kjeft.....

Skrevet

De har ikke lov å spørre deg. Du trenger ikke si noe om graviditeten. Tenk på deg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...