Gå til innhold

Sender dere ungen i barnehage med feber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis ungen din har litt feber, men ellers i fin form (f.eks. 38,5 i feber) - sender dere ungen i barnehagen da? Vi har ikke gjort det. Men nå har jo ungen vår feber stadig vekk, og vi kan jo ikke være hjemme hele tida heller...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

De tar ikke i mot unger med feber heller.

Skrevet

Nope, i fjor var vi mer hjemme enn på jobb en liten periode pga mye sykdom hos snuppa. Ble etterhvert hjemmeværende igjen, hadde jeg ikke blitt det hadde vi brukt opp sykedagene på en mnd...

Skrevet

Aldri!!! Feber er et tegn på at barnet er sykt! Har ingenting i barnehagen å gjøre da.

Skrevet

har ikke forekommet her, men er desverre mange som gjør det!

Skrevet

Jeg har ikke samvittighet til å sende han i barnehage med feber uansett, men lurte bare på hva andre gjør... Han har jo feber stadig vekk, men virker likevel i fin form - merkelig nok. Det hører vel til barnehagestart at ungen er mye syk. Han har omtrent ikke hatt feber tidligere, så det er nytt for oss at han har feber hver uke..

Skrevet

Nei, det kunne ikke falt meg inn!!!!

Tenker du ikke i forhold til smitte? Feber betyr jo at kroppen bekjemper en infeksjon, infeksjoner er for det meste smitsomme.

Dessuten tar ikke bhg. imot barn med feber. Det er en grunn til det.

Skrevet

Problemet er forholdet til arbeidsgiver. Det er jo begrenset hvor mange dager man kan være hjemme med sykt barn...

Men selvsagt er ungen viktigst av alt. Og jeg er fullt klar over at sykdom er vanlig særlig den første tida i barnehagen. Og hvis vi overstiger antall dager vi kan være hjemme, må vi jo finne en eller annen løsning på det (ikke å sende ungen syk i barnehagen altså)...

Skrevet

Da må du vel enten ta egenmelding, eller perm uten lønn...hvis ikke du har besteforeldre eller andre som kan passe han.

Skrevet

Det er ikke begrenset hvor mange dager man kan være hjemme med sykt barn. Det er begrenset hvor mange dager man kan være hjemme med sykt barn og samtidig få lønn.

Og nei, jeg har aldri sendt en unge i barnehagen med feber og kommer aldri til å gjøre det. Går da ikke på jobb selv med feber heller, om jeg ikke må.

Skrevet

Nei guri meg... Aldri om jeg hadde gjort det. Det er da slitsomt å gå med litt feber også.

Tror ikke de tar imot barn med feber i barnehagen heller. Skulle jo bare mangle.

Skrevet

Takk for svar! Ser at dere har samme holdning som oss. Og Doppler: Du har jo rett i at det ikke er begrenset hvor mange dager man kan være hjemme med sykt barn... I verste fall får man jo permisjon uten lønn. Vi er dessverre ikke så heldige at vi har slekt i nærheten, så vi har ingen andre å ty til.

Selv går jeg på jobb med feber. Har høy terskel for å bli hjemme. Men det er jo noe helt annet med unger da.

Skrevet

Nei, absolutt ikke. Da er hun syk og skal være hjemme.

Men barnehagen måler stadig feberen på vesla ( og sikkert de andre ungene også) i håp om å kunne sende noen hjem:-)) - fy, så ondskapsfull jeg er !

De ansatte sitter nemlig stille på rompa dagen lang, og begynte å sprengfyre i ovnen i SEPTEMBER - og ungene blir supervarme og svette, stakkars.

og JA, jeg har kommentert det hundre ganger:-)

Unnskyld, en liten digresjon her.......:-)

Skrevet

Regelen sier at ungene skal være hjemme hvis de har feber. Det er vel sant at barnehagen ringer og ber foreldre hente ungen hvis de har feber. Vi har ikke opplevd det. Har jo bare holdt han hjemme når han har vært syk.

Men jeg har hørt de som har gitt ungen paracet om morgenen og sendt ungen i barnehagen...

Skrevet

Høres ut som dere er uheldige med barnehagen, MamiMaribel? Hvis det er seriøst ment det du skriver?

Skrevet

Juletre:

Ja, det er helt seriøst og uten overdrivelse:- og ja, vi er uheldige med barnehagen, kan ikke si noe annet.

Jeg kunne ramset opp i dagesvis!

Det er en liten familiebarnehage, - for tiden UTEN pedagog - hvor det jobber to veldig gamle og gammeldagse kvinner og en yngre i en litt søtere utgave.

De to gamle er bare TOTALT blottet for kreativitet, impulsivitet og alt annet av hva man kan FORVENTE av en ansatt i barnehage........

Nei, nå skal jeg ikke begynne på dette igjen, det er bare for mye å ta av:-)

Skrevet

Høres ikke bra ut, MamiMaribel. Trodde det var ironisk ment. Skjønner vi er utrolig heldige. Gutten vår har jo bare gått i barnehage i et par måneder, men det er fantastisk der. Ikke så fint materielt sett, men de ansatte er så varme og omsorgsfulle - og kreative. Og han lærer stadig noe nytt. Der sitter de i alle fall ikke på rompa hele dagen... Håper det bedrer seg snart for dere - eller at dere kan få ny barnehageplass. Men det er vel for mye forlangt - ikke lett å få barnehageplass her jeg bor i alle fall.

Skrevet

Du skal være glad for at gutten deres har kommet i en god barnehage:-)Husk å gi dem skryt:-))

Da vi bodde i Bergen, gikk mini i studentbarnehage, og vi var UTROLIG fornøyde. Det ble en grusom kontrast og overgang til denne barnehagen....hufff....

Problemet er - etter det jeg har forstått - at når man vil bytte fra familiebarnehage til kommunal, kan man ende opp uten barnehageplass hvis barnet ikke får plass i den komunale....?? Man kan altså ikke beholde den gamle plassen og vente på plass et nytt sted....

Dette ble jeg nettopp fortalt av en annen mor i minis barnehage, men hun var ikke sikker på om det virkelig var sånn, hehe...

Jeg skal undersøke det, for vi vil GJERNE bytte plass til henne.

(det skal forresten være full dekning her, noe som høres litt merkelig ut.....)

Skrevet

Lykke til! Håper det ordner seg med ny plass. Du får ringe kommunen og høre hvordan reglene er. Høres merkelig ut om man risikerer å miste plassen man alt har når man søker overflytting.

Og ja, vi skryter mye til de ansatte! Tydelig at de setter pris på det. En god barnehage er utrolig viktig. Det er så godt å levere han i barnehagen, og vi ser at han stortrives og har det bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...