Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 Hei! For noen dager siden fikk jeg smerte øverst i magen, rett under brystene og halveis nedover, magen ble hard og jeg la meg i badekaret, hvor det ble litt bedre akkurat da. I mens jeg lå i badekaret, hadde jeg i perioder øynene igjen, og da syns jeg synet virket forstyrret da jeg lukket dem opp igjen.. Disse smertene varte fra ca.08.30-23.30 om kvelden. Har lest at smerter øverst i magen og flimmer foran øynene er symtomer på svangerskapsforgiftning..men disse dagene etter har jeg vært i fin form.. Det jeg lurer på er om det kan være svangerskapsforgifning, og om jeg kan ha det nå, uten å ha smerter og være i fin form? Noen som vet?
mamman til leon og Noah Skrevet 25. oktober 2007 #2 Skrevet 25. oktober 2007 hei jeg hadde svangerskaps forgiftning forrige gang jeg var gravid.. og jeg husker at jeg var hos jm og hun stusset over at jeg hadde høyt blodtrykk.. men jeg følte meg veldig fin i form og tenkte ikke så veldig mye over det. da var jeg riktig nok i uke 36. også kjente jeg at jeg fikk veldig vondt øverst i magen, og veldig tung i panna på en måte, så jeg ringte sykehuset. og dit måtte jeg dra, og lå der i 3 uker før sønnen min kom etter en igangsetting, 1 uke før tiden. man har også endel proteiner i urinen når man har sv.forgiftning. hvilken uke er du i? for man kan ikke få svangerskapsforgiftning før etter uke 24... det værste var at jeg følte meg i fin form, men jeg måtte ligge i senga på sykehuset... med en gang jeg begynte å bevege meg, så steg blodtrykket veldig. håper veldig for din del at du slipper dette lykke til.
januarblomst Skrevet 25. oktober 2007 #3 Skrevet 25. oktober 2007 Har hatt svangerskapsforgifning en gang tidligere (mitt første sv.skap) Da fikk jeg veldig mye vann i kroppen,blodtryket var skyhøyt og proteiner (eggehvite) i urinen. Full pakke. Lå på sykehus i litt over 1 mnd. Men som regel merker man ikke at man har det. Symptomer man kan merke er hodepine,synsforstyrrelser,smerter øverst i magen og kvalme. Har man dette må man ike nøle med å kontakte jormor! Håper du ikke har det og at alt går bra Men få det undersøkt,så er du på den sikre siden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå