Gå til innhold

Noen med hest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. På besøk fra 1. tri.

Jeg har akkurat kjøpt meg hest, og akkurat oppdager at jeg er gravid:)

Det jeg lurer på er om jeg må slutte å ri nå?

Noen med erfaring rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe grunn til det så tidlig..jeg sluttet og ri da jeg var rundt 3mnd på vei sist jeg var gravid;-)

Men har du små blødninger eller får vondt av det skal du slutte..

babyen din ligger godt beskyttet;-)

Skrevet

Hvorfor sluttet du å ri etter 3 mnd da?

Sa legen også at det var greit den gangen?

Rir du ikke dette svangerskapet?

Mange spørsmål...

Skrevet

eg rir, men torer ikkje i full fart med den sprekaste hesten vår likar best skritteturar, merkar ikkje at det er vondt eller noko. Eg er 17 veker

Skrevet

jeg rei hele forrige svangerskap, til og med 3 dager over terminen. er ikke noe farlig hvis du er vant med det fra før av.

Skrevet

Jeg har også hest, og rir enda, er 26 uke på vei :) Så lenge du ikke føle noe ubehag, så er det ikke noe i veien med å ri i svangerskapet. Selv rir jeg bare mine hester som jeg er trygge på, og et annet alternativ for meg i alle fall når magen blir større, er å kjøre vogn me hestene :)

Skrevet

Jeg solgte hesten min like før jeg ble gravid, og har ikke turt å ri andres hester i svangerskapet. Det kan jo være farlig hvis man faller av, så selv om jeg er en habil rytter tør jeg ikke ta sjansen. Men jeg vet mange som har ridd nesten frem til fødsel, så det er en risikovurdering hver og en må ta.

Skrevet

jeg rei sist jeg var gravid og gjør det nå også. er 13 fullgåtte uker

sluttet i 8 mnd sist fordi jeg da trengte gardintrapp opp og ned hehe.

jeg rir dressur. hadde ikke de helt hardeste treningsøktene men kun holdt han igang.altså ikke sprang eller full fart i skogen

kunne ikke falt meg inn å ri andre sine hester men min egen har jeg hatt siden han var føll og han er nå snart 7 år.

det er akkurat som om han forstår han må være forsiktig med meg.

Skrevet

ps de siste mnd av forrige svangerskap drev jeg mye med dressur på lange tøyler/tømmekjøring.. skal si det gjorde godt for formen min hehe

Skrevet

jeg fikk vondt i magen da jeg rei så jeg måtte holde opp!! savner det så ille!!! (jeg trener traver så da måtte jeg få noen andre til å ta over så da får jeg ta av meg kosen) har en tjukk og feit fjording på stallen jeg kan ri men jeg tenkte jeg skulle ta det litt med ro (selvom jeg ikke vil men jeg vil heller ikke ha vondt.. får liksom vondt når jeg jogger så liksågreit å la være) går turer med hesta og kjører de innimellom:)

Skrevet

Jeg har jobbet med hest lenge. Sist jeg var gravid sluttet jeg og ri med en gang jeg fant det ut, men jeg kjørte hest helt fram til siste dagen før jeg fødte. Det var to hester som jeg kjente og kunne stole på.

Denne gangen red jeg litt etter jeg fant ut jeg var gravid, men jeg følte liksom på magen hele tiden, selvom det ikke gjorde vondt.

For noen uker siden ble jeg sparket i lysken av en hest som kom i panikk inn stallgangen, og jeg hadde ingen mulighet til å komme meg vekk. Alt gikk heldigvis bra med babyen, men jeg har nesten ikke vært i stallen siden. Det var skikkelig traumatisk, jeg var sikker på at det gikk galt da han traff. Tror ikke jeg kommer til å føle meg ordentlig trygg sammen med hest igjen før babyen har kommet ut.

Det er sikkert ikke farlig å ri hvis man er i god form, men man skal huske på at hester er store dyr, som ofte kan gjøre uforutsette ting, og jeg føler iallefall at jeg kan unnvære dem disse månedene fram til fødselen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...