Gå til innhold

navnfest, hva skjer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva som skjer i sermoniene som humanetisk forbund holder i navnfestene? er det å konfimere seg borgelig det samme som å konfimere seg gjennom humanetisk forbund, eller er det forskjell på disse to? hvordan foregår sermonien rundt navnfest sånn generelt? er usikker på om jeg skal ha navnfest eller dåp. kjenner lite til de forskjellige alternativene. hvis noen kunne tenke seg å fortelle litt om de forskjellige alternativene så setter jeg pris på det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

borgelig konfirmasjon og humanetisk konfirmasjon er akuratt det samme.. HEF endret navnet på sermonien for noen år siden så i dag heter det ikke borgelig lengre men humanetisk konfirmasjon..

og når det gjelder navnefesten tror jeg selve sermonien er litt forskjellige fra sted til sted.

her jeg bor er det først litt taler og sang til alle barna som deltar. (det er kun to serminier i året) etterpå kommer hvert enkelt foreldrepar opp sammen med barnet det holdes navnefest for og får overrekt en minnetavle samt lest opp et dikt som foreldrene bestemmer selv.

Det er ikke noe religiøst over denne sermonien.

Når det gjelder dåpen skal noen andre få svare...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...